Monday, January 3, 2011

کرم کره ای یا ایسینگ برای تزئین روی کیکها و شرینیها





برای تزئین و پر کردن و روکش دادن کیک معمولا ایسینگ استفاده می‌کنن بخاطر این که دوام بیشتری داره و فرمشو مثل خامه دیرتر از دست میده و می‌تونیم مانور بیشتری روش انجام بدیم زمانی‌ که تزئین می‌کنیم .


طرز تهیه کرم کره ای از ابتدأی ترین و پرکاربرد ترین کرمهاست. در ترم اول ما طرز درست کردن چند تا کرم رو یاد میگیریم در ابتدا من واستون اولین کرم و ساده ترین رو آموزش میدم طبق کتاب ویلتون. البته دو تا طرز تهیه :

یکی‌با پودر سفیده تخم مرغ و یکی‌ با خورده سفیده تخم مرغ


کرم کره ای 1

مواد لازم

۱ پیمانه روغن مارگارین یا Shortning
۱ ق چ اسانس وانیل یا اسانس کره و یا بادام
۴ پیمانه پودر شکر یا همون خاک قند
۱ ق چ پودر سفیده تخم مرغ که بهش Maringue Powder میگن
نمک به اندازه یک چهارم ق چ
۲ ق غ آب و یا شیر

و حالا دستور تهیه:

روغن مارگارین و اسانس و آب یا شیر و با هم قاطی‌ می‌کنیم با هم زن روی دور کند به مدت ۱دقیقه و بعد از آن پودر شکر و مرنگ رو اضافه می‌کنیم و همزنو رویه دور متوسط میگذاریم و تا زمانی‌ که یک کرم صاف و یکدستی درست بشه هم می‌زنیم که حولوهوش ۲ دقیقه میشه.

کرم ما آماداست و می‌تونیم اونو استفاده کنیم منتها همیشه یادمون باشه که باید روی این کرم حتما یه پارچه نخی کشیده باشه تا از جریان هوا خود داری کنه و خشک نشه ، پس باید یادمون باشه زمانی‌ که داریم کیکو با این کرم تزئین می‌کنیم یک مقدار برمیداریم و سریع با پارچه نخی روی ظرف کرم رومیپوشنیم .

اگه این کرم ما وقتی‌ از ماسوره بیرون میاد کمی‌ ترک خورده میشه و صاف نیست بخاطر اینه که کرم ما خشکه که با افزدن یک ق غ آب و یا شیر می‌تونیم اونو نرمترش کنیم.

این کرمو اگه با آب درست کنید میتونید تو فریزر تا 2 ماه نگاه دارید اما اگه با شیردرست کردید تا دو هفته فقط میتونید تو فریزر نگه دارید.

شاید بخواهیم بسته به کاری که میخواهیم با این کرم انجام بدهیم غلظت اونو کمترویا بیشتربکنیم .این دستور بالا برای درست کردن گل رزاستفادمیشه که کمی‌ سفت تره .

اگه بخواهیم از این کرم واسه ستاره زدن استفاده کنیم باید کمی‌ شل ترش کنیم یعنی‌ به دستور بالا ۱غ چ آب و یا شیر اضافه می‌کنیم به تعداد پیمانهای که کرم به دست آوردیم.

حالا اگه بخوایم واسه روکش دادن کیک استفاده کنیم و یا بخواهیم روی کیک بنویسیم باید ازحالت بالا هم کمی‌ شلتر بشه که به هر پیمانه کرمی که به دست آوردیم ۲ غ چ آب و یاشیراضافه می‌کنیم و چند ثانیه هم می‌زنیم .



کرم کره ای  ( با اين مواد حدود 2 پ كرم بدست مي ايد.)

مواد لازم :

سفیده تخم مرغ 4 تا 5 تا
شير 1 پیمانه
شكر 125 گرم
وانيل يا رنده پوست ليمو ترش كمي
كره 250 گرم
زرده تخم مرغ ۳ عدد


سفیده تخم مرغ +شكر+ ميزنيم تا سفت و كشدار بشه.

شير را ميجوشونيم و حرارت زير شير راملايم ميكنيم و زرده را كم كم داخل شير ميريزيم و مرتب هم ميزينيم تا كرم داغ و غليظ بشه.

بايد دقت کنیم اين كرم زياد نجوشه تا نرم و لطيف بمونه . بعد از پخت میگذاریم تا کاملا سرد بشه کاملا سردددددددد .

كره را ميزنيم تا نرم و لطيف بشه و كم كم كرم سرد شده را داخل كره ميريزيم و مرتب به هم ميزنيم تا مخلوط شود. بعد هر اسانسي خواستیم استفاده می‌کنیم.

این کیک که با همین کرم کره ای درست شده واقعا خیلی‌ خوشگله و مناسبه تولد بچها هست .

3 comments:

mahboubeh said...

سلام عزيزم

آموزشهات قشنگه، مرسي

نمي دوني پودر مرنگ رو تو تهران کجا ميشه گير آورد؟

shadi said...

salam khanoom mamnoon az hame zahamatet. in crem shomareh 2 ba zardeh tokhme morghe ya sedfideh be nazaram bayad sefideh bashe . mamnoon misham age tozih bedin

ba sepas

tahmineh said...

joliet jan bala ye bar gofti ba sefide tokhme morgh ama payin gofti ba zarde belakhare kodome??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...