Monday, January 3, 2011

apple dumpling دسر سیب خپله



چند ماه پیش بود وقتی که مونده بودم که چی واسه دسر بعد از شام درست کنم و بد جور بین چند تا رسپی گیر کرده بودم تا این که این دسر خوشمزه و راحتو پیدا کردم ،خوب من معمولا همیشه کراست واسه دسر تو فریزر دارم این دسر هم یکی از آسونترین و خوشمزه ترین دسر هایی عمرمه .

همونطور که از اسمش معلومه یه سیب خوشمزست که یه مقدار خپلی شده اما خوشمزه.

این دسر بیشتر تو پنسیلوانیای امریکا طرفدار داره و جز دسر های کلاسیکه ،میشه با بستنی هم سروش کرد . تو این دسر وجود دارچین کنار سیب دیگه حرف نداره .کی هست که از دارچین بدش بیاددددد؟؟ من یکی که عاشق بوی دارچین هستم .

این دسر واسه بچه ها هم خیلی مقویه پس یادتون نره واسه کوچولوهاتون درست کنید و بزارید تو یخچال ،در طول هفته عصرونه بهشون بدیدید تا حسابی انرژی به بدنشون برسه .

خوب بریم واسه درست کردن این دسر خوشمزه


مواد لازم برای کراست :

آرد ۲ و ۱/۲ پیمانه

۱ پیمانه کره یا مارگارین

۱ دونه زرده تخم مرغ

۳/۴ پیمانه پودر شکر

۱ قاشق چایخوری وانیل و یا گلاب

۲ قاشق غذاخوری شیر یا آب خنک
نمک یک کوچولو


مواد لازم برای سیب :
سیب ۷ عدد ( میتونید از هلو هم استفاده کنید )

مربا ۷ قاشق مربا خوری ( هر مربایی که دوست دارد )

دارچین ۱ قاشق غذا خوری

مغز گردو یا پسته به مقدار کافی

کره ۷ قاشق مربا خوری


برای لعاب دادن :

زرده تخم مرغ ۱ عدد


خوب اول از همه سیب هامونو پوست میکنیم و داخلشو دارچین میمالیم و با یه قاشق غذاخوری مربا و مقداری گردو یا پسته پر میکنیم و روشو هم ۱ قاشق مرباخوری کره میریزیم.خواستید میتونید اطراف سیب هارو هم دارچین بمالید.

خوب حالا میریم واسه درست کردن کراست .


آردو نمک و پودر شکر وا وانیل رو تو غذا ساز میریزیم و ۳۰ ثانیه میزاریم تا خوب مخلوط بشه یا با همزن دستی این کارو میکنیم.

کره رو که تیکه تیکه کردیم اضافه میکنیم و اگه دیدیم خیلی خشکه و نچسبیده به هم ۲ قاشق غذاخوری شیر و یا آب اضافه میکنیم.

و وقتی دیدیم که خمیر گوله گوله شد دیگه هم نمیزنیم.


حالا خمر رو تو یک پلاستیک میپیچونیم و میزاریم تو یخچال واسه نیم ساعت تا خودشو بگیره.


بعد از نیم ساعت از تو یخچال در میاریم و خمیرمونو پهن میکنیم و تا جایی که امکان داره پهنش میکنیم حولوحوش ۲ میلیمتر یا ۱/۸ سانتیمتر.

حالا یه سیب رو میزاریم رو خمیری که پهن کردیم و یه دایره اطرافرشو میبریم و خمیر اطرافو جمع میکنیم به دور سیب و با دستمون خوب میپیچونیم خمیر رو .

حالا با چاقو نوک تیز شکل یک برگ رو برش میدید یا میتونید از قالب برگی که دارید استفاده کنید و برگو بچسبونید به بالای سیب .

روی خمیری که سیب توشه رو با زرده تخم مرغی که خوب به هم زدیم لعاب میدیم و میزاریم تو فر برای ۳۰ دقیقه روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد . وقتی پخت میزاریم تا سرد بشه و سروش میکنیم .


نوش جان


یادتون نره که شاد باشید

3 comments:

Unknown said...

به به سلام
چه صفحه قشنگی شده
امیدوارم که توی کارهات همیشه موق باشی
دستت هم بابت کارهات درد نکنه من الان کیک سه شیر رو دارم درست میکنم البته کیکش در حال سرد شدنه تا بعد که سسش رو بدم روش
مرسی گلم
من شیرین هستم ولی از این به بعد شیرین6 هستم
بووووووووووس

گیسو said...

سلام ژولیت جون
خونه نو میارک
لینکت کردم عزیزم
بوس

لیلا said...

چه فالب شاد وقشنگی عالی مبارکه ومرسی

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...