Monday, January 3, 2011

کیک رنگین کمان




درست کردن این کیک همتونو به وجد میاره وقتی‌ رنگ های شاد رومی‌بینید که تبدیل شدن به یک کیک خوشمزه و رنگارنگ . این کیک واقعا مناسبه تولد بچه ها و پارتیهای خونوادگیه خیلی هم آسونه فقط یه مقدار خلاقیت می‌خواد که تو همتون هست نه کم بلکه زیاد.


من چون اون روز دوربین تو دستو بالم نبود تا از مرحله به مرحله پخت این کیک عکس بگیرم و وقتی هم کیک آماده شد تنها چیزی که یادم نبود این بود که از کیک عکس بگیرم  واسه همین عکس های اورجینال وبلاگ اصلی واستون میزارم.

خوب من واستون نکته به نکتشو توضیح میدم بازم هر سوالی‌ داشتیین یادتون نره که بپرسین .

مواد لازم :
۳ پیمانه آرد

۴ غ چ بکینگ پودر

نصف غ چ نمک

۱ پیمانه کره بی‌ نمک یا Unsalted که به دمای اتاق رسیده باشه ( این خیلی‌ مهمه)

۲ و یک سوم پیمانه شکر

۵ تا سفیده تخم مرغ که به دمای اتاق رسیده باشه ( اینم خیلی‌ مهمه)

۲ غ چ وانیل

۱ پیمانه و نصفی شیر که به دمای اتاق رسیده باشه ( اینم خیلیییی مهمه)


رنگ های قرمز، نارنجی ، زرد، سبز ، ابی، و بنفش همه این رنگ ها تو رنگ های ویلتون هست .


خوب یکی از نکات مهم اینه که شیر، سفیده تخم مرغ ، و کره به دمای اتاق رسیده باشه پس یه ساعت قبل از شروع کار اینارو از یخچال بیرون میاریم تا از حالت سردی بیرون بیان .


فررو قبل از شروع کار رویه ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد میگذاریم تا خوب گرم بشه .


قالب کیک رو چرب می‌کنیم. همیشه یادتون باشه با کره یا مارگارین قالب کیک رو چرب می‌کنیم چون باعث میشه هم نچسبه وهم کیکمون بویه بدی نگیره بخاطر روغن مایع.

اندازه قالبمون باید طوری باشه که وقتی‌ مواد رومیریزیم توش یک دومش خالی‌ باشه تا فضای کافی‌ واسه پف کردن کیک باشه .


توی یه کاسه بزرگ آرد و بکینگ پودر و نمک رو قاطی می‌کنیم یا با هم الک می‌کنیم تا این ۳ مواد خوب با هم قاطی‌ بشن .


توی یک ظرف دیگه شکر و کره رو با هم قاطی‌ می‌کنیم بین ۵ تا ۷ دقیقه با همزن تا خوب نرم و مثل کرم بشه ، بعد سفیده تخم مرغ رو در دو مرحله قاطی‌ می‌کنیم و خوب هم میزنیم برای ۱ تا ۲ دقیقه دیگه .


وانیل رو اضافه می‌کنیم و باز بین ۲ تا ۳ دقیقه خوب هم می‌زنیم .حالاوقت اضافه کردن بقیه مواده.


اول از آرد شروع می‌کنیم ( اردی که قبلا با بکینگ پودر و نمک قاطی‌ کردیم) و بعد از اون شیرو اضافه می‌کنیم و باز هم می‌زنیم و باز آرد رو اضافه می‌کنیم و در نهایت شیرو پس یادمون باشه که با آرد شروع کردیم و با شیر تموم کردیم .


کلا تو این مرحله نباید خیلی‌ هم زد چون بکینگ پودر بخاطر همزدن زیاد خاصیتشو از دست بده. پس فقط تا زمانی‌ که مواد با هم قاطی بشن که هولوحوش ۱ دقیقه طول میکشه هم می‌زنیم.


حالا این کرمی که به دست آوردیم تو ۶ تا ظرف جداگانه به طور مساوی میریزیم(۶ تا قاشق هم یادتو نره )برای شروع با نوک خلال دندونی که توی یکی از رنگهای ویلتون زدیم مقدار از مایعمون رو رنگ میکنیم و خوب قاطی‌ می‌کنیم تا رنگمون یه دست بشه . توجه کنید مقدار رنگ بستگی به خودتون داره که چقدر بخواین کیکتون رنگی‌ بشه .








نکته مهم  اینه که از هر رنگی‌ یه خلال دندون یا چوب کبریت بذرید توش یعنی‌ اگه خلال دندونو به مایع کیک قاطی‌ کردین دوباره با همون خلال دندونی که مایع کیک بهش چسبیده تو رنگ قوطی فرو نکنید چون رنگتون بلافاصله بعد چند روز کپک میزنه و باید بندازیدش دور .

خوب حالا که همه موادتون با رنگ های مختلف آمادست میخوایم تو قالب کیک بریزیم .

حالا نصف این موادو تو وسط قالب اولیمون میریزیم اول قرمز بعد نارنجی , زرد، سبز، آبی ، بنفش.


و توقالب بعدیمون هم به همین صورت ,که واسه قالب دومی‌ برعکس این کارو انجام میدیم  یعنی‌ اول بنفش  بعد آبی بعد سبز ,,,,,,,,













خوب میذاریم تو فر برایه۳۵  تا ۴۰دقیقه . بعد از اون چک می‌کنیم با نوک کارد و یا خلال دندون اگه دیدیم تمیز اومد بیرون یعنی‌ خیس نبود پس‌ پخته شده . باید از دقیقه ۳۰ به بعد چک کنیم ببینیم پخته شده یا نه چون نباید بذاریم اونقدر پخته بشه که رنگ روی کیک قهوه‌ای بشه .

وقتی پخت برای ۱۰ دقیقه میذاریم تاسرد بشه.





با نوک چاقو اطراف قالب کیکو یه ذره بازمی‌کنیم تا کیک راحت تر بیاد بیرون .

حالا رویه یک توری میذاریم تا کیکمون سرد بشه و وقتی‌ کاملا سرد شد روی یکی‌ از این کیک ها خامه میذاریم و کیک دیگرو میذاریم روش و با خامه فرم داده شده و یا ایسینگ کره ای که قبلان آموزش دادم روشو میپوشنیم.

منبع عکس و طرز تهیه از سایت:

http://omnomicon.blogspot.com/

2 comments:

Anonymous said...

salam
karetun kheili alie
mamnun
man sakene maleziam az koja mitunam rangaye viltono peyda konam?

Anonymous said...

salam golam karet toooope vaghean kamel tozih midi mese kelase khosoosi man hamsaram ghanadi dare man cake mocha ro pokhtam o zoood kharidan age mishe bazam dastoore cake va deser bezar vaghean bidarigh amoozesh midi va delsoozane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...