Monday, January 3, 2011

معرفی‌ ماسورها و تزئین کاپ کیک‌های خوشگل






سلام دوستهای خوبم

امیدوارم هر گوشه دنیا هستید شاد باشید و سلامت ، بازم یک دنیا ممنون بخاطر کامنت هاتون واقعا منو کلی‌ شاد و پر انرژی تر میکنه.

امروز می‌خوام یک پست کامل در مورد ماسورها و ابزاری که خیلی‌ مهمه واسه تزیین کیک بذارم، امیدوارم طوری توضیح داده باشم که فهمیده باشید.نوشتن این پست واسه من خیلی‌ زمان برد چون باید می‌فهمیدم که کدوم ماسوره ها مفید تره و خیلی‌ ساده بهتون توضیح بدم در موردشون و عکس هایی هم واسشون پیدا کنم.اما واسه کسایی که خواننده وبلاگم هستند ارزش این کارو داشت تا من یه پست کامل در این مورد بذارم و خیلی‌ از سوال‌ها و مشکلاتی که واسه تزیین کیک دارند دیگه نداشته باشند.

باید اول از همه بگم که واسه تزیین به یه سری وسایلی‌ نیاز دارید که من بطور مختصر میگم که چه ابزاری بیشتر مورد کاربرده تا بتونید تهیه کنید .


توضیع در مورد عکسها :


عکس ها رو بیشترشون رو واستون از اینترنت پیدا کردم تا کاملا بدونید چه ماسورهأی رو میگم و یا چه ابزاری و بعضی عکس هایی هم که می‌بینید عکس‌های خودمه.

ماسورهای ویلتون ۱۵۰ تاست فکر میکنی‌ همه شونو نیاز داری ؟ قطعاً نه، شاید کلا بشه ۲۰ تا ۳۰ تاشونو نیاز داشته باشی‌ ، بعضی‌ از این ماسوره ها نیاز به Coupler یا همون سرپیچ داره و بعضی‌ هاشون چون بزرگ هستند نیازی به سرپیچ ندارند و شما به راحتی‌ میتونید تو یه قیف بذارید و ازش استفاده کنید.

ماسورها کلا به ۱۱ دسته تقسییم میشند که من مهمترین هاشونو واستون توضیح میدم.







۱.ماسوره های گرد Round Tips




این ماسورهای دوست داشتنی که از ماسورهای خیلی‌ ضروری تو دکور کیک و شیرینیه که  کار باهاشون خیلی‌ آسونه . نقطه هایی که میذارید روی کیک واسه تزیین ، دونه، ساقه و،،،، به کار میره و همینطور واسه تزیین کاپ کیکها استفاده میشه. از سایز ۳ این ماسورها میتونید واسه خط کشیدن اطراف شیرینیهاتون وبه خصوص نوشتن رو کیک استفاده کتید .این ماسورها تو سایز‌های مختلفیه که بستگی به کارتون داره که بخواهید چقدر بزرگ یا کوچیک باشه. این سایزها هم خیلی سایزهای پرکاربردیه 1A, 5 , 10


۲. ماسورهای گلبرگ Petal Tips

کاپ کیک بالایی رو که میبینید من با این ماسوره ها درست کردم.این ماسورها واسه گلبرگ انواع گل به خصوص گٔل رز بکار میره که تو سایز‌های مختلفه ، تو کتاب ۲ ویلتون تمام گلهای که واسه تزیین آموزش داده شده که من واستون این کتابو واسه دانلود میزارم تا ببینید که چطوری انواع گٔل مرحله به مرحله با تصویر آموزش داده شده . این سایزهای پر کاربرده:

102, 103, 104, 125


۳. گلهای قطره ای Drop Flower Tips
که به ۳ گروه تقسیم شدند کوچیک، متوسط و بزرگ . این ماسورها طوری ساخته شدن که همه دندونهاشون به هم وصله البته به شکل‌های مختلف که این باعث میشه وقتی‌ ما فشار میدیم به کرممون تا از ماسوره خارج بشه به شکل گٔل بشه .از پر کاربرد‌ترین این ماسورها:

۰۵، ۱۰۶، ۱۰۷،۱۳۷، ۱۳۹، ۱۴۰، ۱۴۱،۲۱۷،۲۲۳،۲۲۵ ،۱۹۱






۴. ماسورهای سبد حصیری Basket weave Tips
این ماسورها همونطور که از اسمشون معلومه واسه حصیر بافی و ساختن کیک سبدی استفاده میشه که در اندازه های مختلفه. شمارها خیلی‌ پر کاربرد تره نسبت به بقیه ماسورها اینا هستند 2B , به خصوص 48.





همونطور که می‌بینید من این کیکو با این ماسوره  ۴۸ تزیین کردم.






۵.ماسورها منفذ دار Multi-Opening Tips
که میتونید باهاش به راحتی‌ همزمان چند تا ستاره در بیارید و واسه جاهای به کار میره که بخواهید سطح زیادی از کیکتونو با ستاره بپوشونید یعنی‌ همزمان چند تا ستاره هم شکل خواهید داشت و یا واسه خوشه انگور و همینطور درست کردن چمن و یا همزمان چندین تا نقطه دایره‌ای که خیلی‌ کاربرد داره. از این ماسورها مهمترینش ماسورهای شماره ۲۳۳ که واسه درست کردن چمن استفاده میشه و شما به راحتی‌ میتونید روی کیکتونو یا اطرافشو با این ماسورهای چمنی تزیین کنید.








۶.ماسورهای ستاره ای باز Open Star Tips
این ماسورها از پر کاربرد‌ترین ماسورها هستند در بین کل ماسوره ها ، و به راحتی‌ حتی  کسایی که برای اولین باره که استفاده میکنن می‌تونن تزئین کنند و حسابی‌ شگفت زده میشید که بابا استعداد داشتیم و نمیفهمیدیم  تا حالا.




از این دسته ماسورها شماره 16, 18, 21, 32 هم خیلی‌ پرکاربرد هستند که واسه درست کردن انواع صدف ،زیگزاگ و رودخونه و ستاره و گل به کار میره .



۷ماسورهای ستاره ای بسته Closed Star Tips که این ماسورها هم واسه ساختن انواع صدف ، ستاره‌ها و هر چی‌ که با ماسورههای بالا ساخته میشود میشه درست کرد فقط تفاوتش در اینه که خط‌های که ازش میاد بیرون عمق بیشتری داره ، سایزه ۳۳و ۲۴ و ۲۶ از ماسورهای پر کاربرده.





۸.ماسورهای برگ Leaf Tips

همونطور که از اسمش پیداست واسه برگ استفاده میشه که انواع مختلفی‌ داره خیلی‌ خیلی‌ کار با اینها آسونه . سایز ,366, 67, 352 از سایز‌های پرکاربردشه.




۹.ماسوره های موجدار Ruffle Tips
من خیلی‌ این ماسوره ها رو دوست دارم چون می‌تونم بهاشون اطراف کیکمو کنگره ای درست کنم و خیلی‌ خیلی‌ خوشگل میشه کیکم سایز ۴۰۲و۸۷ و ۴۰۶  از ماسورهای پر کاربرده . این ماسورها جون میده واسه کیک‌های عروسی‌یا نامزدی و یا تولد.




می‌خوام در انتها بهتون در مورد تزئین کاپ کیک‌ها که خیلی‌ رواج داره و پر طرف داره توضیح بدم .

اول از همه ماسورهأی که واسه تزئین کاپ کیک‌های خوشگل استفاده میشه رو میگم ،کار با این ماسورها خیلی‌ سادست و هر کسی‌ که هیچ تجربهای تو کار تزیین نداره میتونه به راحتی‌ از این ماسورها استفاده کنه و لذت کاپ کیک‌های خوشگلشو ببره. این ماسورها واسه تزئین کیک هم خیلی‌ کاربرد داره و به راحتی‌ شما میتونید کیکتونو تزئین کنید و خیلی‌ خیلی‌ زیبا بشه  و جلوه خیلی‌ حرفه ای‌ به کیکتون میده. من سایزهایی که میدم بر اساس ویلتونه اما شما اگه یه مارک دیگه ای میخرید هیچ اشکالی‌ نداره فقط سایز بزرگ این ماسورهأی که معرفی میکنم رو می‌گیرید .

۴ تا ماسوره هستند که خیلی‌ تو تزئین کاپ کیک و همینطور کیک استفاده میشند.

۱. ماسورهای ستاره ای باز Open Star Tips سایز 1M 2110

۲. ماسورهای ستاره بسته Closed Star Tips که معروف به WILTON LARGE DROP FLOWER TUBE هستند سایزD2 یا 190

۳. ماسوره های گرد Round Tips سایز 1A

۴. ماسوره فرانسوی ستاره‌ای سایز بزرگ که ویلتون این ماسوره رو نداره و من ازمارک دیگه ای خریدم که  سایز اینه ۶۸۹


از این ۴ مورد ۳ مورد اول ماسورها جزو پر کاربرد‌ترین ماسورهاست واسه تزئین کاپ کیک.



اینجا هم یک عکس کلی‌ از کاپ کیک‌های خوشگلم بفرمایید هر کدوم رو میل دارید بخورید.

خوب همینجا من بهتون می گم که چطوری از این ماسوره استفاده می‌کنیم.

برای استفاده از این ماسورها ما نیاز به کلاهک یا کاپلر داریم و همینطور پلاستیک قیفی که شما میتونید یک بار مصرفشو بگیرید . تو این عکس ها کاملا مشخصه که چطوری قیف رو آماده کنیم واسه پر کردن کرم.

تو این عکسی‌ که پیدا کردم از اینترنت بهتون نشون داده شده که چطور به آسونی کاپ کیک هامونو تزیین کنیم


خوب پایین هم عکس کاپ کیک های من رو میبینید که با همین روش درست کردم.




به این صورت که اول از وسط کاپ کیک شروع می‌کنیم و میریم به کنارهای کاپ کیک و یه دور دورانی می‌زنیم و اگه خواستیم یه دور دیگه باز یه طبقه بالاتر می‌زنیم اگه نه که همون وسطشو پر می‌کنیم. به همین راحتی‌.






شاد باشید

3 comments:

maryam said...

salam ,mamnon az in hame ghaza va dser haye khomaze,manam to malasy zendege mikonam vali ta hala in vasaelo to foshgaha nadidam,shoma ina ro az koja tahiye mikoned?

Anonymous said...

Chera nemishe axaro did in jori ke kheili bade man dar Iran zendegi nemikonam vali nemidanam chera nemishe

گل پری said...

سلام شف طیبه عزیز اینقد توی وبلاگهای مختلف اسمتون رو شنیدم که حسابی
کنجکاو شدم ببینم این شف ژولیت عزیز کیه که همه جا ازش حرف میزنن امروز اومدم و دیدم به به معلومه که باید اینقد از ایتن خانم هنرمند اینقد تعریف و تمجید بشنوم حتما خودتون میدونید وو همه بهتون گفتن که وبلاگتون عالیه و کامل فقط من با اینکه از فیلتر شکن استفاده میکنم خیلی از عکس ها رو نمیتونم ببینم چکار کنم تا عکس های زیبای وبلاگتون رو مشاهده کنم؟

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...