Thursday, January 27, 2011

کاپ کیک شکلاتی واسه والنتاین


چند شب پیش یه فیلم دیدیم به اسم blue valentine فیلم قشنگ و تاثیر گذاری بود ، و از جمله فیلم هایی که بازیگر نقش زنش نامزد اسکار شده برای امسال

این فیلم نشون میداد که یه زن و شوهری که یک دختر۵ ساله داشتند واسه والنتینشون دخترشون رو گذاشتند پیش پدر بزرگ و جفتشون واسه یه روز رفتند تو یک هتل تا تنهای تنها با هم باشند و والنتینشون رو جشن بگیرند حالا به بقیه قصه کاری ندارم که چه اتفاق هایی افتاد چون نمیخوام جریان فیلم رو واسه کسانی که میخوان این فیلم رو ببینند لو بدم اما واقعا یک ایده خوبی بود که حتی شده واسه یه روز فقط واسه خودمون باشیم ، تنهای تنها بدور از بچه ها ، خونوادهامون، بدون موبایل و اینترنت ، و اون شبو یه جای خاصی باشیم با هم جشن بگیریم و ازخطرات روزهای خوبی که با هم داشتید حرف بزنید عکسهای خاطره انگیزتون رو که ماله خیلی وقت پیشه رو با هم ببینید و با هم موسیقیهای آروم و خاطره انگیزی که داشتید رو گوش بدید ، اونقدرا سخت نیست فقط احتیاج به همکاری خانواده داره که واسه یه شب کوچولوهاتون پیششون باشند( واسه منی که تو غربت زندگی میکنم متاسفانه این امکان نیست اما تو فکرم هست یه روزی ....... بله ) وخیالتون راحت باشه هیچ اتفاقی نمیوفته واسشون ، هیچی از مهر مادریتون کم نمیشه اینو قول میدم اما در عوض با یه روحیه خیلی خوب و رفرش شده جفتتون برمیگردید پیش بچه هاتون ، حتی میشه گفت خیلی از مشکلاتی رو که دارید اون شب با هم هم فکری هم حال کنید ( یادتون باشه مشکلات کوچیک نه مشکات بزرگ و مهمتونو ) ، اصلا چرا خود شما نخواهید این پیشنهاد یک شب با هم بودن فقط واسه هم بودن رو ندید یا حتی میتونه یه سورپریز خوبی باشه مطمئن باشید بعدها هر وقت یاده اون شبی که واسه هم بودید بیفتید یه انرژی دوباره میگیرد یا یه مسافرت یه رزوه کوتاه هم خیلی خوبه .نهایتش اگه نتونستید برید هتل یا یک مسافرت یه روزه پس بهترین گزینه خونه خودتونه اما تکو تنها

چرا میگم هتل؟

بخاطر این که یک جو خاصی باشه یه اتاق که فقط و فقط کنار هم باشید نه این که تو خونه باشید و پختو پز کنید و از طرفی

یک تنوع خیلی تاثیر گزاریه فرقی نمیکنه که میخواهید تازه با طرفتون ازدواج کنید یا ازدواج کردید یا یه بچه دارید ، دو تا دارید ، ۶ تا دارید ، هیچ وقت واسه ابراز احساسات ، و واسه عشق برنامه ریزی کردن دیر نیست ، قول میدم بهتون، یه شب دو نفره تکو تنها باهم ، یه نورشمع ، چند تا شاخه گل ،،زمزمه دوستت دارم بینهایت رو جفتتون تاثیر عمیقی میزاره ،چرا نباید دوباره اون روزهای خوب قبل از ازدواجو تکرار نکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شاید یه زمانی برسه که افسوس لحظاتی روبخورد که از دست دادید .اما دیگه خیلی دیر شده باشه.

یادتون باشه همیشهه که همونطور که گل نیاز به پرورش دادن داره ، نیاز به آب دادن و نور خوردن داره عشق هم همینطور اگه به گل آب ندی ، نور ندی خیلی زود میمیره عشق هم همینطورخیلی زود میمیره .





خوب من این کاپ کیک های خوشگل رو چند روز پیش درست کردم تا واسه کسایی که میخوان ولنتاین رو جشن بگیرن گزینه خیلی خوبیه و هم خیلی خوشگل وخوشمزه ست سعی کردم از رنگ هایی واسه خامه روش استفاده کنم که رنگ های ملایم و رمانتیکی باشه .


نگران نباشد خیلی آسونه من بهتون قدم به قدم درست کردن این کاپ کیک هارو یاد میدم.





مواد لازم برای کاپ کیک شکلاتی
پودر کاکائوی ۳/۴ پیمانه

آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه

بکینگ سودا یا جوش شیرین ۱ و ۱/۲ قاشق چیخوری

شکر و ۱/۲ پیمانه

بکینگ پودر ۳/۴ قاشق چایی خوری

نمک ۳/۴ قاشق چی خوری

تخم مرغ بزرگ ۲ عدد

آب گرم ۳/۴ پیمانه

شیر ۳/۴ پیمانه

روغن مایع ۳ قاشق غذا خوری

وانیل ۱ قاشق چایی خوری


خوب طبق معمول همیشه اول فر رو روشن میکنیم .
مثل همیشه اول فرمونو روشن میکنیم رو درجه حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا۱۸۰ درجه سانتیگراد .










مواد خشک بالا رو یعنی ، آرد ،کاکاو ،نمک، جوش شیرین یا بیکینگ سودا بکینگ پودر رو با هم الک میکنیم تا خوب با هم مخلوط باشند .

و حالا تخم مرغ و روغن ،وانیل، شیر و با آب گرمو با مواد خشک بالامون قاطی میکنیم و واسه سه دقیقه خوب هم میزنیم








حالا مایه کیک رو داخل کاپ کیک همون میریزیم حولوحوش ۳/۴ کاپ کیک هارو پر میکنیم و میزاریم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزه.


خوب میریم واسه درست کردن کرم این کاپ کیک های خوشگل

مواد لازم واسه کرم

کره ۱پیمانه باید به دمای محیط رسیده باشه

پنیرخامه ای نصف پیمانه

پودر شکرنصف پیمانه

شیر یا خامه ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

وانیل ۱ قاشق چایی خوری

رنگ های های مجاز خوراکی

کره رو با هم زن با دور متوسط هم میزنیم واسه ۲ تا ۳ دقیقه .


وقتی دیدیم یه مقدار حالت پوفکی به خودش گرفت پنیر خامه ای رواضافه میکنیم به همراه پودر شکر و وانیل و باز به مدت ۳ دقیقه هم میزنیم تا حسابی پف بکنه و حالت بگیره.
در مرحله آخر خامه یا شیری که داریم رو اضافه میکنیم و به مدت کمتر از یک دقیقه هم میزنیم

نگران این نباشید که مثل خامه سریع آب بشه این کرم واقع خیلی خوشمزست و میتونید باهاش به راحتی کیک هاتونو تزیین کنید و ترس اینو نداشته باشید که کرم فورمشو بر اثر گرما از دست میده، من این کرم رو واسه کسانی که هم وقت زیادی ندارند واسه تزیین و از طرفی موفق نمیشند که خامه فرم گرفته درست کنند پیشنهاد میکنم.






وقتی کرمتونو درست کردید واسه ۱۰ دقیقه بزارید تو یخچال و بعد از اون رنگی که میخواهید استفاده کنید رو چند قطره اضافه میکنید وهم میزنید.











و داخل قیف میریزیم با ماسوره و تزئین میکنیم.



تو این عکس بهتون نشون داده شده که چطور به آسونی کاپ کیک هامونو تزیین کنیم.


به این صورت که اول ازوسط کاپ کیک شروع می‌کنیم و میریم به کنارهای کاپ کیک و یه دور دورانی می‌زنیم و اگه خواستیم یه دور دیگه باز یه طبقه بالاتر می‌زنیم اگه نه که همون وسطشو پر می‌کنیم.

من واسه این کاپ کیک های خوشگل از ماسوره ستاری بسته ویلتون استفاده کردم که سایزش بزرگه.


به همین راحتی‌.




من خودم خیلی حال کردم با این کاپ کیک هام ،وقتی داشتم ازشون عکس میگرفتم فقط به این فکر میکردم که چه هدیه خوبی میتونه باشه واسه والنتاین که تو یه جعبه شیک چیده شده باشه ، و چون کرمش با پنیر خامه درست شده دیر تر آب میشه و فرمشو به آسونی از دست نمیده .






این کاپ کیک ها از بالکن خونه ام از مالزی تقدیم به همه هموطن های مهربون ،با محبت و با گذشت ، ایرانیم






پست بعدی هم با یه سورپرایز دیگه واسه والنتاین میام


شاد باشید در پناه الله



در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

42 comments:

Mania said...

vaaaaaaaaaaaay foghalast cake et, zaboonam band oomad, kheili honarmandi azizam:) man film o nadidam , vali vaghean ba in harfet movafegham , baraye inke eshg hamishe zende bemoone kheili lazeme ke 2 nafar betoonam mesle hamoon avala dobare ye ja tanha bashan va faghat az ba ham boodan lezat bebaran, eshgoolane :x:x dooset daram doote azizam , koli zogh mikonam pot e jadid mizari , inghadr axash khoshmazast ba kale mikham beram too monitor ; koli merci az hamechi :)valentine e por az eshgho mohabat barat arezou mikonam

Nasim said...

خیلی خوشگل شده ژولیت جان! واقعا دستت درد نکنه. کاملا موافقم باهات. من فکر میکنم ماها که تو غربت زندگی میکنیم با بچه و کسی نیست که حتی نیم ساعت بچه رو بزاری پیشش و واسه خودت وقت بزاری نیاز داریم که یه زمانی رو به خودمون اختصاص بدیم. تو روحیه خیلی تاثیر میزاره و با روحیه بهتر میتونی برگردی سراغ کارهای مادرانه و بقیه چیزها! موفق باشی.

نسرین said...

ممنون دوست عزیزم خیلی زیبا و با کلاس مثل همه کارهات عالی موفق باشی

Unknown said...

ba salam va khaste nabashi khili ziba hastand in cake ha mikhastam beporsam ke roze ha ra ba masore gol zadid?

آمنه said...

دختر توواقعا معرکه ای :)با حرفات خیلی خیلی موافقم و برات روزهای قشنگ و عشقولانه ای آرزو میکنم

Anonymous said...

صدفA&A: سلام گلم .راست میگی شاید واقعا بعضی وقتا دیر بشه دیگه واسه با هم بودن.کاملا باهات موافقم ژولیت جونم.عاشق رنگهای رمانتیکش شدم چه رویایی وشیکه ممنونم عزیزم منتظر سورپرایز بعدی هم میمونم از الان میدونم که ۱ شاهکار دیگه هست.الهی در کنار خانواده عزیزت دلت پر از خوشیها باشه.بووووووسسسسسس

Anonymous said...

عجب کیک خوشگلی
واقعا خوشبحالت با این افکارت ژولیت جون من که بعد از اومدن دخترم وقت نمیکنم به آینه نگاه کنم واقعا برای خودم متاسفم .

A Chef From Persia said...

مانیا جان @

عزیزمی کاش پیشم بودم همه این کاپ کیک هارو تقدمه تو مهربون میکردم،مانیا جان تا نینی نیاوردی از این همه وقته آزادی که واسه خودتون دارید استفاده ببر چون با اومدن نینی دیگه وقت خیی چیزهارو نداری( نصیحت یک مادر با تجربه )

A Chef From Persia said...

نسیم جان @

تو هم پس مثل من غربت نشینی ، میدونم چی میگی عزیزیم،اما تو همین قوربت باید بیشتر از هر زمان دیگی باید با هم بود اصلا بیشتر کسانی که تو غربت زندگی میکنن من فکر میکنم رابطشون خیلی صمیمی تره البته میتونه بر عکسشم باشه

A Chef From Persia said...

نسرین جان @

مرسی گلم ، شاد باش

A Chef From Persia said...

لاله جان @


ایی شاگرد عجول من ، عزیزم مثل این که تا آخر پست نخوندی چون توضیح دادم ،بدو برو ی نگاه بنداز به آخر پست ، آفرین

A Chef From Persia said...

آمنه جان @

قوربون تو دختر ، مرسی من هم همینطور ، راستی آمنه از ایران هستی ؟

A Chef From Persia said...

صدف با دو تا فرشته کوچولو @

قوربونت خواهر ،خوش حالم که خوشت اومده ،این جوجو هاتو از طرف من ببوس کاش میشود عکس هاشونو میدیدم

A Chef From Persia said...

ناشناس @

عزیزیم یادت رفته اسمتو بنویسی ، اما تو رو خدا نکن این کارو ، به وجود خودت هم ارزش بذار، بخودت برس ، قول میدم خیلی شاد تر از الان بشی

ساناز said...

ژولی جونم من با جون و دل رونیکای ناز رو هر وقت خواستی برات نگاه میدارم تا تو شب خاطره انگیزی کنار آقا مهرزاد داشته باشی تنها ،۱ روز که چیزی نیستی حتا بیشتر نگران هم نباش نمیذارم بهش بد بگذره، هر وقت نیاز بود همیشه یک خواهر تو غربت داری عزیزم

Anonymous said...

بهاره(cooky)
ژولیت جان دست گلت درد نکنه.
کاپ کیکات خیلی نازن
راستی عزیزم دوتا فایل برات میل کردم نمیدونم به دستت رسیده یا نه؟

Anonymous said...

ژولیت جون واقعا خسته نباشی خانوم
معرکه است کارت
ولی نمیدونم متاسفانه اون تزئین رز با ماسوره رو تو قسمت آشنائی با ماسوره ها پیدا نکردم
بنظرم باید مشکل باشه
کاش میشد استپ به استپ عکسشو میذاشتی

آمنه said...

آره عزیزم از ایرانم (تهران) کاری داشتی در خدمتیم راستی کیک سه شیرو درست کردم فوق العاده شد نمیدونی پسرم چطور میخورد

ELMIRA said...

وای عزیزم دستت طلا خیلی خوشکل شدن مرسی عزیز دلم
با حرفات کاملا موافقم بعضی روزا مث همین ولنتاین باعث میشن آدم لا اقل به خاطر روزش یه کم متفاوت تر از همیشه عمل کنه و یه بهونه ای میشه تا انرزی مثبت بگیره فیلم رو حتما پیذا میکنم میبینم من عاشق همینچین فیلمایی ام کلا خفن رومانتیکم
منتظر سورپریز بعذیذ هستم جیگر
بوس

شایگان و مامان مریم said...

پستهای مفیدی دارین . خسته نباشین عالی بود

زهرا - ف said...

من بازم بعضی عکسا رو نمی تونم ببینم.

Anonymous said...

بهاره(cooky)
سلام ژولیت عزیز.می خواستم در مورد مارشمالو فوندانت ازت بپرسم اگر این خمیر رو با مارشمالو صورتی درست کنیم عیبی نداره؟در انتها خمیرمون به همین رنگ صورنی در میاد؟
راستی عزیزم نمیدونم کیکمو چه طوری با این خمیر روکش بدم و تزیین کنم؟
ممنون اگر راهنماییم کنی

مادر سپید said...

سلام ژولیت عزیز .. خیلی خوشحالم که با شما و وبلاگ قشنگتون اشنا شدم ..
کاپ کیک های خوشگلی هستند .. باید گفت معرکه اند .. فکر کردم این عکس یک کاپ کیک آشپز خارجی هست .. غافل از اینکه خارجی ها باید جلوی پای خانومای ایرانی لنگ بندازن ! :)

A Chef From Persia said...

بهاره کوکی @

عزیزیم من ازت فقط یک ایمیل داشتم تا حالا که جوابشم واست فرستادم،
عزیزیم نمیدونم در مورد قسمت فوندانت داری میگی اگه اره من کاملا توضیح دادم چطور روی کیک بزاریم این خمیر رو اگه مشکلات ی چیز دیگست که من نگرفتم عزیزیم بیشتر توضیح بده

المیرا جان @

مرسی گلم اره حتما ببین فیلم جالبه


ساناز جان @

قوربونت خواهر تو همیشه به من لطف داشتی بازم ممنون


آمنه @

عزیزم خوده من هم واقعا این کیکو خیلی دوست دارم نوش جان پسر نازنینت

:-) said...

merciiiiiiiiiiiiiiii

Anonymous said...

آناهيتا
به به چه كيك خوشگلي.ساده هم بود دستورش البته به جز رنگ ويلتون و ماسوره اش!
فكر نكنم اينجا باشه
مناسبتشم كه آخ نگو..........خدا قسمت كنه

parisa said...

Afarin be in karhaye ali
shanbeh avalin fondant cake ra amadeh khaham kard hatman natijeh ra khabar midaham.motasfaneh inja mavad baraye in kar rahat petda nemishavad(italia) ba post ham az amrica ferestadanesh kolli mishavad
az posthaye shoma raje be icing...kolli komak gherftam
merci

Anonymous said...

آناهيتا
ژوليت جون با اجازت 2 تا از دستورهاي پيش غذاتو براي 1كي از دوستام توي وبلاگش گذاشتم.5شنبه مهمون داشت و در به در دنبال همفكري بود!!!!
احتمالا از مشتري هاي وبلاگت ميشه

ELMIRA said...

سلام استاد
نیستی گلم نگران شدم اوضاع روبه راهه؟
بوس_1_23

A Chef From Persia said...

آناهیتا جان @

عزیزم هیچ اشکالی نداره همونطور که گفتم با ذکر منبع هیچ ایرادی نداره ،

بهناز said...

just say wow!!!

Anonymous said...

kheiliiiiiiiiiii khoshkeleeeeeee ...ayyyyy akhe delam ab oftad...migama kash ke gole roz kardaneshuno dune dune ax mizashtid ta manam yad migereftam :D(movafegham nayumade kheli chiza mikham na?:P)

Anonymous said...

nilo0far budam :d

maryam said...

bazam mamnoon, dastet dard nakone

sanaz said...

سلام ژولیت جان.
من همیشه اینجا سر میزنم.
کاراتون خیلی عالیه.
یه سوال.
میشه شماره ماسوره رو بفرمایید؟
میخوام تکی بگیرم.
ممنون

sanaz said...

سلام
خوشحالم که باز پست گذاشتید
من در مدتی که نبودید یکی دوتا سوال پرسدم ولی جوابش رو دریافت نکردم هنوز.
درباره شماره ماسوره ای که گلهای روی کاپ کیک شکلاتی رو باهاش درست کرده بودید سوال پرسیده بودم.
ممنونم

sanaz said...

سلام خوشحالم که برگشتید
در زمانی که نبودید من یکی دوتا سوال پرسیده بودم که هنوز جوابش رو نگرفتم
درباره شماره ماسوره ای که گلهای روی کاپ کیک شکلاتی رو درست کرده بودید پرسیده بودم.
ممنونم

A Chef From Persia said...

ساناز جان &

خیلی منو ببخش که به خاطر این که خیلی درگیر امتحاناتم بودم نتونستم زود جوابتو بدم عزیزم من تو قسمت معرفی ماسوره تو وبلاگم کاملا توضیح دادم و این ماسوره بزرگترین سایز ماسوره ستاره ای هستش .

sanaz said...

سلام
امیدوارم امتحانات بخوبی به آخر رسیده باشه.
ژولیت جان میشه لطفا شماره ماسوره رو ذکر کنید ؟
میبخشید از اینهمه سوال.
البته اگه امکانش هست شماره رو برام ایمیل کنید چون من همیشه سرعت خوبی ندارم که اینجا بیام.
ممنون میشم.

shirin said...

با سلام
دستت درد نکنه عزیز فقط من یه سئوال دارم، با دستور مشابه این قبلا کیک پختم خیلی خمیر شده یعنی آب و شیر خیلی میشه باهم حدود یک و نیم لیوان....میخواستم بدونم این دستور اینجوری نمیشه؟ آیا کار خاصی باید بکنم. متشکر میشم از راهنمائیت
شیرین

A Chef From Persia said...

شیرین جان @

این کیک بافت خیلی لطیفی داره پس نگران نباش من چندین بر درست کردم مشکلی به وجود نیومده

ساناز عزیز @

باید ماسوره از نوع ستاره ای باشه سیز بزرگ یانی هر چه بزرگتر بهتر

Atefeh said...

سلام ژولیت عزیز
کارهاتون رو خیلی دوست دارم
و با اجازتون تو خوشمزه خونه کوچیکم لینکتون کردم تا بیشتر پیگیر شما باشم عزیز
دو تا سوال دارم ازت
اول اینکه شکر داخل کاپ کیکمون یک دومه؟ چون یه "و" گذاشتی قبلش به شک افتادم
دوم اینکه با این مقدار چند تا کاپ کیک خواهم داشت
؟؟؟؟؟
میخوام برای هالوین درستشون کنم
مرسی عزیز

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...