Monday, January 3, 2011

تزئین شیرینی‌ و کیک قسمت 3 (رویال ایسینگ)



گٔل‌های خوشگلی‌ که روی کیک هام می‌بینید رو من با رویال ایسینگ درست کردم که امروز می‌خوام همه نکاتشو بهتون بگم باضافه ۲ تا دستور تهیشو.
رویال ایسینگ یک کرم سفیدیه که وقتی‌ در مجاورت هوا قرار بگیره خشک میشه و واسه شیرینیها و بخصوص دکور کیک و شیرینی‌ و ساختن انواع گٔل استفاده میشه ، خیلیها واسه کیک‌های عروسی‌ و یا تولد واسه روکش دادن کیک از رویال ایسینگ استفاده می‌کنن چون خیلی‌ کیک و تمیز و صافتر نشون میده نسبت به خامه اما من دوست ندارم که کیکمو با رویال ایسینگ کاورش کنم چون ترجیح میدم که این روکش نرم باشه تا این که خشک بشه و نه تونم اون لذتی که از خوردن کیک میبرم رو داشته باشم.


طرز درست کردن رویال ایسینگ خیلی‌ آسونه و مواد اصلیش پودر شکر یا icing sugar و سفیده تخم مرغ یا مرینگ پودر Meringue powder و اسانس استفاده میشه .


من معمولا از مرینگ پودر استفاده می‌کنم که در واقعه از پودر سفیده تخم مرغ و یه مقدار کمی‌ شکر و وانیل درست شده.






1. نکته خیلی‌ خیلی‌ مهمی‌ که برای رویال ایسینگ باید همیشه یادتون باشه اینه که هیچ وقت زمانی‌ که تازه درست کردین و هنوز کار تزئین رو شروع نکردین حتی واسه ۱ دقیقه تو مجاورت هوا نزارید بمونه چون سریع خشک میشه و دیگه ما نمیتونیم باهاش شیرینی هامنو و کیکمنو تزیین کنیم ، حتما همیشه زمانی‌ که درست کردید و دارید کار تزئین رو انجام میدی روش یک دستمال نخی نمدار میکشید .


2. وقتی‌ خواستید تو یخچال نگهش دارید تو ظرف دردار میزارید و میتونید واسه ۶ ماه تو فریزر نگهش دارید و هر وقت نیاز داشتید میزارید بیرون یخچال تا یخش آب شه و با همزن به مدت یک دقیقه می‌زنیم تا دوباره پف کنه و کیفیت روز اولشو دوباره به دست بیاره.



( این قسمت خیلی مهمه) 


3. ما با این رویال ایسینگی که دستورشو میدم میتونیم انواع گٔل رز بسازیم ، چون ما برای ساختن انواع گٔل به خصوص گٔل رز : نیاز داریم که رویال ایسینگمون یه مقدار سفت باشه تا خودشو بگیره و گلبرگها ول نشن ، اما اگه بخوایم واسه استفاده از ماسوره و انواع ستاره و یا کاور دادن روی کیک استفاده کنم به این مقداری که رویال ایسینگ درست کردیم یک قاشق غذاخوری آب اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا نرمتر بشه اما اگه بخوایم واسه روکش دادن شیرینیها مثل اینها استفاده کنیم باید رویال ایسینگمون حالت روونی داشته باشه به این صورت که هر مقدار رویال ایسینگی که لازم دارید می‌ریزید تو ظرفتون


و برای دفعه اول نصف قاشق چایخوری آب اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم


و اگه دیدی هنوز حالت روان نداره باز به همون مقدارآب ‌تا زمانی‌ که دیدیم وقتی‌ که با قاشق یه مقدار رویال ایسینگ رو برمیداریم و وقتی‌ میریزیمش دوباره تو همون کاسه تا ۷ میشمریم و وقتی‌ نزدیک ۷ شدیم رویال ایسینگی که ریختیم ناپدید میشه یعنی‌ حل شده با رویال ایسینگی که تو کاسه بود .

۴.رنگ مورد نظرمنو وقتی‌ رویال ایسینگ رو درست کردیم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا رنگ یک دستی‌ به دست بیاریم.


من ۲ تا دستور رویال ایسینگ دادم که همیشه از این ۲ تا دستور استفاده می‌کنم و خیلی‌ هم راضیم یکی‌ با سفیده تخم مرغ و یکی‌ هم با مرینگ پودر یا همون پودر سفیده تخم مرغ.


رویال ایسینگ با سفیده تخم مرغ 


مواد لازم :


۲ تا سفیده تخم مرغ ( تخم مرغ درشت) ۶۰ گرم


۲ قاشق چایخوری آب لیمو ( اگه تازش باشه که خیلی‌ بهتره)


۳ پیمانه یا ۳۳۰ گرم پودر شکر یا Icing Sugar ( اگه شکرو آسیاب می‌کنید چند بر این کارو انجام بدید تا حسابی‌ یک پودر شکر لطیفی داشته باشیم )


وانیل ۱ قاشق چایخوری



تو یه کاسه بزرگ تخم مرغ و آب لیمو و وانیل رو با هم مخلوط می‌کنیم در حده فقط قاطی‌ شدن واسه ۲۰ تا ۳۰ ثانیه حالا پودر شکر میریزیم و با سرعت کم شروع می‌کنیم به هم زدن تا زمانی‌ که دیدیم حسابی‌ پف کرد و خودشو گرفت .


تا زمانی‌ که بخوایم ازش استفاده کنیم میذاریمش تو ظرف در دار یا روشو با یه دستمال مرطوب میپوشونیم.












رویال ایسینگ با مرینگ پودر Royal Icing with Meringue Powder 



مواد لازم


۴ پیمانه یا ۴۴۰ گرم پودر شکر


۳ قاشق غذاخوری یا ۳۰ گرم مرینگ پودر


۱ قاشق غذاخوری وانیل یا اسانس لیمو یا بادام 


1/2 یا ۳/۴ پیمانه آب گرم ( ۱۲۰ -۱۸۰ میل)



تو ظرف بزرگی‌ مرینگ پودر و پودر شکر رو با هم مخلوط می‌کنیم واسه چند ثانیه ( ۴۰ ثانیه) و بعد آب رو اضافه می‌کنیم بهش و از سرعت متوسط شروع می‌کنیم به هم زدن تا این که دقایق اخر با سرعت زیاد هم بزنیم( ۵ تا ۷ دقیقه).


اگه دوست داشتید که سفت تر بشه یه مقدار پودر شکر اضافه می‌کنید و یا اگه خواستید یه مقدار نرمتر بشه یه مقدار آب اضافه می‌کنید اما اون گلهای که اون بالا دیدیدکه من رو کیک گذاشته بودم با همین ۲ تا دستور درست شده بود و بدون این که بخوام شل ترش کنم .






ایسینگ ما آمادست و باید سریع روشو بپوشونید.




این ویدیو خیلی‌ بهتون کمک میکنه که بدونید در نهیات رویال ایسینگتون باید چقدر پف کرده باشه و فرم گرفته باشه.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...