Monday, January 3, 2011

نجات یک کیک





دیشب میخواستم تو آزمایشگاه کوچولوم ( آشپزخونه) رسپی کیک اسفنجی کیک باس رو کمی تغییر بدم و بهش کاکائو اضافه کنم و مقدار تخم مرغ رو بیشتر کنم که بشه کیک اسفنجی کاکائوی اما از شما چه پنهون که این کیک وقتی از تو فر در آوردم کلی واسه خودش پف کرده بود اما پف ناجور!!!!!  عین یه کیک بیمار بود که از وسط مثل کوه آتشفشان اومده بود بالا و ترک خورده بود,ای کاش واستون عکسش رو گرفته بودم . حالا این یه طرف ماجرا بود چون بازم خوب بود یعنی بدک نبود اما بعده نیم ساعت که از تو فر در آوردم با یه کیکی رو برو شدم که انگار همه پوفش رفت بود و یه کیک کوچولو کم سطح مریض داشت منو نگاه میکرد از روی کابینت آشپزخونه. بهش گفتم عزیز دلمممممممممم اینکه ناراحتی نداره جونم الان ازت یکی از خوشمزه ترین دسر های این روزگار رو درست میکنم و نتیجش یه دسر خیلی خوشمزه شکلاتی که میبینید شد.

و گفتم ازش یه پست بزارم تا همه بدونند که من هم بعضی وقتها کارهام خوب در نمیاد و تو کیک پزی خیلی باید رعایت کنی مقدار مواد رو ، درجه حرارت، مقدار هم زدن و.... پس این پست واسه تمام کسانی هست مثل خودم که کیک هاشون خوب در نمیاد ( البته بعضی وقتها ) چون میتونید با کیک خراب شدتون یک دسر خیلی خوشمزه درست کنید که عمرا اگه کسی بدونه که این از یک کیک خراب شده درست شده .


مواد لازم

یک کیک متوسط درب وداغون ، خوب پف نکرده ، سفت شده یا هم یک کیک صحیح و سالم
شیر عسل 5 قاشق غذاخوری sweetened condensed milk
شیر۳/ ۱ پیمانه ( اگه خواستید میتونید به شیرتون ۲ قاشق چایخوری نسکافه اضافه کنید )
سس شکلات و یا شکلات آب کرده ۴ قاشق غذاخوری

خامه فرم داده شده و شیرین شده ۱ پیمانه



شیر عسل که تو همه فروشگاه ها هست خیلی‌ غلیظ و خوشمزست من که عاشقشم حتی یه قوطیو بذاری جلوم همشو میخورم ،

کیک نازنینمون رو خورد میکنیم ، له له میکنیم حالا چه با رانده ، چه با غذا ساز کا همه این مواد بالا رو بجز خامه فرم داده شده رو  با هم خوب مخلوط میکنیم یا تو غذاساز و یا با همزن. اگه حس کردید که خیلی سفته میتونید یه مقدار بیشتر شیر اضافه کنید یا خامه.باید بافتش به این حالت در بیاد نه خیلی سفت و نه خیلی شل.

حالا تو یه قالب که با یک پلاستیک اطرافشو و تهه قالبو پوشونیدم مواد کیک رو میریزم و میزاریم تو یخچال واسه یکی ۲ ساعت تا خوب خودشو بگیره. موقع سرو هم تو یه دیس یا بشقاب بر عکس میکنیم قالب رو تا کیک بیاد بیرون وروش مقداری خامه فرم گرفته شده میریزم البته من به خامه موقعی که داشتم هم میزدم ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو هم اضافه کردم تا خامه شکلاتی داشته باشم روشو با سس شکلات یا هر کرم دیگه ای که دوست داشتید میتونید تزیین کنید.من در نهایت روی کرم و سس شکلاتی که ریخته بودم با چوب کبریت هی مانور دادم از این وار به اونور ( خیلی لذت بخشه این قسمت) تا طرح زیبایی روش بیوفته.



بی نهایت خوشمزه و خوش طعمه ، شما یه کیک  نرم و خیسی رو دارد که روش با کرم خوشمزه ای پوشیده شده، دیگه از این بهتر مگه میتونه باشه که کیکی که باید روانه اشغالی میشد تبدیل به همچن دسر خوب و خوشمزه ای بشه ؟؟





 این هم یکی از کیک هامه که خیلی وقت پیش خراب شده بود و من بعد این فرایند و عمل جراحی زیبایی تبدیلش کردم به همچین کیک زیبا و خوشمزه ای. 





پینوشت :

در مسیر صعودتان با افراد مهربان باشید، زیرا هنگام پایین آمدن به آنهانیاز خواهید داشت.


در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .

Chef Juliet a woman from Iran

4 comments:

sharifeh said...

سلام جولیت عزیز
وبلاگ جدیدت مبارک
من این دسر رو درست کردم ، خیلی شیرین و سفت شود! نمیدونم مال شما هم اینجوری میشه؟
خیلی کسی استقبالی نکرد :(
موفق باشی عزیزم.

A Chef From Persia said...

شریفه عزیزیم @

کجایی دختر کلی دلم واست تنگ شده شد هستی؟

باید بگم عزیزیم شیرینیش بستگی به کیکتم داره و واسه سفتش میتونی ی مقدار بیشتر شیر اضافه کنی .

زهرا - ف said...

ژولیت جان سلام
نظرات این پست رو در وبلاگ قبلیتون خوندم . نوشته بودید روی دسر ، کرم نسکافه ریختید . ممکنه دستورشو بگید . در ضمن من هنوز منتظر پاسخ شما در پست "کیک سه شیر" هستم.خیلی دوست دارم این هفته بتونم این دسر و کیک سه شیر رو درست کنم .
پس
جواب فوری فوری
:D

الهام said...

سلام, متاسفانه من نمی تونم اکثر تصاویر دستورات غذایی شما را ببینم
آیا راه حلی داره؟

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...