Tuesday, January 18, 2011

همبرگرآمریکایی






امروز با یک همبرگر فوق العاده خوشمزه چطورید ؟ همبرگری که با همه همبرگرهایی که تاحالا درست کردید و یا خوردید فرق داشته باشه.

انصافا همبرگری که تو سانفرانسیسکو خوردم به همه همبرگرهای که تاحالا توعمرم خورده بودم فرق داشت ، به قول ما ایرانیها پر ملات و خوشمزه بود.

امروز من نکاتی رو که واسه همبرگرآمریکایی لازمه که بدونید رو میگم و بعدشم میریم سراغ درست کردن این همبرگر خوشمزه .


باور میکنید جفت این دو تا همبرگر عظیم رو( همسرم ) نوش جان کرد ؟؟؟؟؟؟

مهمترین نکات واسه یک همبرگر آمریکایی

ازمهمترین نکات واسه یک همبرگربا کیفیت گوشتشه که باید گوشت تازه گاوباشه و خوب چرخ شده باشه.  خیلی بهتره که خودتون گوشت بگیرید و چرخ کنید اما اگه مثل من چرخ گوشت ندارد میتونید آماده بگیرید.  گوشت  باید ۸۰ درصدش گوشت خالص باشه و ۲۰ درصدش چربی این بهترین حالتشه . یادتون نره با کیفیت ترین گوشت رو انتخاب کنید واسه همبرگر.

این نکته رو هرگز فراموش نکنید که نمک رو به هیچ عنوان به مخلوط گوشتمون نمیریزیم چون موجب میشه که پروتئینهای ماهیچه از دست بره و به جای این که یک همبرگر ترد و آبداری داشته باشد همبرگرتون مثل سوسیس فنری میشه.

 دلیل و شواهد میخواهید؟؟؟؟؟ باشه نگاه به این دو تا تصویر بندازید

جفت این همبرگرها از یک نوع گوشت و مخلوط آماده شده جفتشون با یک درجه حرارت پخته شده .




تو عکس بالایی موقع ورز دادن نمک زده نشده به همبرگر و فقط زمانی که همبرگرو شکل دادیم روش نمک و فلفل پاشیدیم اما عکس پائینی نمک زمانی که گوشتو مخلوط میکردیم با بقیه مواد اضافه شده و یک ساعت هم تو یخچال بوده و کلا نمک به خورد گوشت رفته و میبینید که همبرگری مثل سنگ داریم که همه بافت گوشت تردیشوازدست داده .




پس دوباره تاکید میکنم به هیچ عنوان موقعه ورز دادن گوشت نمک اضافه نمیکنید و تنها زمانی که گوشتو فرم دادیم روش نمک میپاشیم .

هیچ وقت موقع پخت با قاشق رو همبرگرتون فشار نیارید این کارموجب میشه که رطوبت گوشت از دست بره و همبرگرتون خشک بشه.

گوشت رو نباید خیلی ورز داد ، ورز دادن زیاد موجب میشه که گوشت سفت بشه به جای این که آبدار بشه ، این نکته خیلی مهمه، اگه هر موادی رو که میخواهید به گوشت اضافه کنید توی ظرف دیگه اون هارو مخلوط کنید و بعد به گوشت اضافه کنید و خیلی کم همه رو با هم مخلوط میکنیم پس یادتون نره گوشت همبرگر رو نباید زیاد ورز داد.

به نیم کیلو گوشتتون به اندازه ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید یادتون نره آب سرد.

همه چیز باید سرد باشه گوشت و هر چی که بهش اضافه میکنیم. وقتی همه مواد رو با هم قاطی کردیم باید  قبل از پخت به مدت یک ساعت تو یخچال بزارید تا حسابی خنک بشه و همه مخلوط عطرو طعمشون به خورد هم بره.

وقتی همبرگرمون رو تو دستمون داریم شکل میدیم سعی کنید وسطش یه مقدار گود بدید چون بعد از پخت هم سطح بشه و اگه این کاررو انجام ندید در آخر پخت همبرگری دارید که وسطش بالا اومده .از طرفی این کار موجب میشه که آب همبرگر ازدست نره و همبرگر آبداری داشته باشد.

یک دقیقه مانده به پایان پخت پنیر رو میزاریم روی همبرگر تا آب بشه.

اگه از فر یا گریل استفاده میکنید واسه پخت همبرگر بهترین درجه۱۷۰ درجه سانتیگراد هستش ، اما اگه میخواهید با روغن سرخ کنید نهایتش واسه یک همبرگرمتوسط ۱۵دقیقه با حرارت متوسط وقت نیاز دارید .اگه همبرگرتون بزرگه بهتره که این زمان رو یه مقدار بیشتر کنید تا بهتر بپزه.

یادتون نره که همبرگرتون رو اگه حس میکنید که تا یکی دو دقیقه دیگه آمادست از رو آتیش بردارید چون همبرگر تا ۱ دقیقه هنوز اون حرارت توش هاست و پخته میشه .




خوب حالا که همه این نکاتو خوب یاد گرفتید.


میریم واسه درست کردن بهترن همبرگر عمرتون

مواد لازم
گوشت چرخ کرده گاو ۱ کیلو

جعفری خرد شده۱  قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده نگینی ریز ۱ عدد

پیاز حلقه حلقه شده ۱ عدد

سیر۴ حبه

نمک و فلفل به مقدار کافی

پنیر چدار یا پنیر سویسی ۶ تیکه

کاهو به مقدار کافی

گوجه فرنگی به مقدار کافی

خیار شور به مقدار کافی

سس مایونز وگوجه فرنگی به مقدار کافی

آب سرد ۴ قاشق غذاخوری

کره ۳ قاشق غذاخوری اگه میخواهید سرخ کنید لازمه


گوشت رو با آب سرد مخلوط میکنیم و جعفری خرد شده، فلفل سیاه و پیاز و سیرخرد شده رو بهش اضافه میکنیم و به ۶ قسمت مساوی تقسیم میکنیم یادتون نره که نباید زیاد ورزش بدیم خیلی کم در حد مخلوط شدن آب و گوشت و جعفری ، بعد به شکل همبرگر فرمش میدیم و میزاریم تو یخچال واسه یک ساعت تا خوب سرد بشه .

بعد از یک ساعت از تو یخچال میاریم بیرون وموقعه ای که میخواهیم بزاریمش تو فر یا تو روغن سرخ کنیم روش نمک و فلفل میپاشیم .





و میزاریم تا با شعله ملایم بپزه .

با فر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد واسه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه . فر رو ۵ دقیقه قبلش باید روشن کرده باشیم تا فر گرم شده باشه و اگه با روغن سرخ میکنید حولوحوش ۱۵ دقیقه.


اگه میخواهید همبرگر روسرخ کنید به روغن مایعتون اون مقدارکره ای که گفتم رو اضافه کنید.




و ۱ دقیقه مونده به پایان پخت پنیر رو میزاریم روش تا آب بشه و وقتی یک دقیقه گذشت همبرگرو از روی آتیش برمیداریم.

روی نون همبرگر اول سس کچاپ یا همون سس گوجه فرنگی میریزیم ویه لایه مایونز و گوجه فرنگی و کاهو و روش همبرگرو میزاریم و روش بازپیاز رو میریزیم و خیار شور و اگه دوست داشتید باز میتونید روش گوجه فرنگی یا کاهو بزارید.

کنارش یادتون نره که سیب زمینی سرخ کرده بزارید.

به همین سادگی .......


اگه دوست داشتید میتونید قارچ رو با کره و کمی نمک و فلفل سیاه تفت بدید و موقعه که داریم همبرگررو لای نون میپیچونیم یکی ازلایه ها قارچ بریزیم که دیگه حسابی خوشمزه میشه .

میتونید همبرگرهاتونو که با پیاز و سیر مخلوط کردید فرمش بدید وبسته بندی کنید و تا ۳ ماه میتونید فریز کنید .

پینوشت:

غم انگیزترین قسمت خوندن کتاب طبقه بندی اختلالات روانی 5 D.M.S واسه من این روزها قسمت اختلال سوء مصرف مواده که هر جمله این کتاب رو میخونم یاد مردم دیار خودم ایران میوفتم.




در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

62 comments:

ghazale az malaysia said...

hamin alan nahar khordam ba taakhir albate,in posto didiam baz goshnam shod:-j rasti doostam in adrsse weblogame ,taze be donya omade,3 rozeshe:))

خانم توت فرنگی said...

سلام.
با این توضیحاتی که دادی واقعن فکر می کنم بهترین همبرگر عمرم رو بتونم درست کنم و با عشق تقدیم آقای توت فرنگی کنم
خیلی ازت ممنونم. فکر میکنم بهترین و کاملترین روش آموزش همبرگر رو برامون نوشتی. بازهم ممنونم :)

نیارا said...

سلام ژولیت جان
من خیلی وقته وبلاگتون رو می خونم
امروز احساس کردم حد اقل یک تشکر بدهکار باشم ممنون از آموزش های خوبت
البته من فقط خوانندم و تا حالا اجراشون نکردم ولی مطمینم خوب در میان
بازم ممنون

Anonymous said...

سارا...... ژولیت عزیز خیلی عالیه من همیشه لذت میبرم از این همه هنرتون

Anonymous said...

سلاممممم دست گلتون درد نكنه خانومي

A Chef From Persia said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

مریم نیک

مرسی یه عالمه و کلی بوس من هم با پستهای هر روز شما کلی شارژ میشم و ایردا و غرغرای دیگران یادم میره و شروع میکنم به درست کردن یه چیز جدید

Anonymous said...

سها


شف جان عجب همبرگری
خیلی خوشگل شده

Anonymous said...

واااای خدای من!!! معرکه هستن اینا!!! خیلی خیلی شیکن. آفرین به چف ژولیت هنرمند

Anonymous said...

نینا

سلام
مرسي بخاطر اينهمه ذوق و سليقه و اينكه با بقيه هم شر ميكنين
من كيك ساده تون رو درست كردم و خيلي عالي شد

Anonymous said...

نینا

سلام
مرسي بخاطر اينهمه ذوق و سليقه و اينكه با بقيه هم شر ميكنين
من كيك ساده تون رو درست كردم و خيلي عالي شد

Anonymous said...

من كه ذوق مرگ شدم با ديدن اينا.چه مي كنه اين شف ما

Anonymous said...

سوریا
بی اغراق اجرای کاهات حرف نداره . من کمتر کسی رو دیدم به این تمیزی بتونه به این خوبی توضیح بده . نوش جون همسرت با این کدبانوی بی بدیل
واسه خودت اسپند دود کن دختر

Anonymous said...

afarin


.
خیلی قشنگ کار کردین. واقعا که با توضیحات شما کار خیلی آسون به نظر میاد

mahsa said...

dooste khoobam jooliet joon,vaghean mamnoon az inhame dastoorate ghashange gaza va shirini ke ba kolly nokteye riz azashoon minevisi.man az kheily vaght pisha weblogeto mikhoondam va alan kheily heifam miad ke dige malaysia zendegi nemikonam ta az nazdik bishtar bahat ashna mishodam.(1.5 sale ke bargashtam)vali be har hal webloget labriz az energye mosbate.
ye alame behtarinha ra barat arezoo mikonam.

Anonymous said...

صدفA&A : طبق معمول همیشه بی نظیر خوش به حال همسریتون با این ژولیت مهربون و دریایی قربونت عزیزم خوش باشید این هبرگرها رفت واسه نهار ۵ شنبه که همه اعضای خونه با همیم پسریم عاشق غذاهای گوشتیه ممنونم که از الان میدونم ۵شنبه چی باید بذارم .گل گلابم راستی ژولیت جونم من اول اسم جوجو هامو به اسمم اضافه کردم که راختتر شناسایی بشم. خوب شد عزیزم مگه نه؟؟

A Chef From Persia said...

غزاله جان
وبلاگ جدید مبارک خوش عمدی به جامعه وبلاگ نویسان ، دختر کلاه خوشگل


خانوم توت فرنگی @


عزیزیم مرسی از وقتی که گذشتی و کامنت نوشتی امیدوارم آقا ی توت فرنگی خوشش بیاد ،وبلاگت هم بسیار عالیه

نیاره جان @

قربونه صفا و مهربونیت دختر عاشقتم چه اسم قشنگی

مریم نیک @

ما چاکرتیم عزیزم



سریا ، نینا، سها مرسی ا این همه لطفتون


مهسا عزیز @

من هم خیلی شاد شودم که باهات آشنا شودم قربون این بشر که اینترنتو ekhterah کرد و حالا از این طریق میتونیم از حال هم باخبر باشیم

Anonymous said...

بهاره(cooky)
سلام ژولیت عزیز دست گلت درد نکنه خانومی.چه عکسای خوشگلی گذاشتی ،شانس اوردم خواهرم این عکسارو ندید وگرنه با سر می رفت تو مانیتور،آخه عاشق همبرگر و از این جور غذاهاست
امیدوارم بتونم خوب درستش کنم.راستی عزیزم بخش قالبارو خوندم میشه یه بار دیگه بگی اسم اون نوارا چیه؟راه حل دیگه ای به غیر از اون نوارا وجود داره که کیکمون خوش فرم از آب در بیاد؟

Anonymous said...

بهاره(cooky)یه سوال دیگه برای درست کردن این همبرگر حتما باید از گوشت گاو استفاده کنیم یا از گوشتای دیگه هم میشه؟

A Chef From Persia said...

صدف با دو تا فرشته کوچولو @

عزیزیم چه خوب شود اتفاقا خیلی هم مفیده واسه این وروجاکامون دیگه ترسی نداریم که غذای بیرونه و معلوم نست چطوری پخته شوده ،خوب ی سوال بگو ببینم اسم وروجاکت چی بود ، ی ماچ ازشون بگیر واسم فعلا

A Chef From Persia said...

بهاره کوکی @

عزیزم پس خواهر جان هم مثل خودم هستند که عاشق همبرگرم بهش بگو بده ی ۵ به من تا بعدا ، عزیزیم حتما حالا که اینطور شود ی پست میزارم واسه این مشکل شما به زودی

A Chef From Persia said...

بهاره کوکی @
عزیزم همبرگر اصل با گوشت گاو یا گوساله درست میشه حالا تو mikhiye امتحان کن با گوشت های دیگه ببین چطور میشه

شادی said...

سلام عزیزم. چقدر جامع و کامل. چه همبرگری بشه این. ممنون. راستی خانوم خوشگله من فکر کنم با این وضع سرویس دهنده های وبلاگ و آپلود عکس ایران که هر روز از یه ناحیه مصدوم می شن :] کم کم باید بیام بلاگ اسپات خانه دار بشم. اگه سوالی داشتم می تونی کمکم کنی؟ البته اگه زحمتی نباشه؟

Mania said...

salam Juliet joon, delam ab oftad ba in axayii ke gozashty, modatha st ke hambergur por malat e injoori nakhordam, ye soal azizam, age tooye fer bezarim lazeme inro oonro konim ya inke vaghat ye tarafesh 15-20 min bepaze kafie dige !? merci azizam az post va nokat e amooozandeii ke gofty :x:x

A Chef From Persia said...

مانیا جان @

عزیزم کاش اینجا بودی تا واست ی همبرگر ماشت دروست میکردم با هم با یک نوشابه کوک میزدیم تو رگ ، عزیزیم من که از اینور به اونورش نمیکنم چون حرارت فرو از بالا و پائین روشن میکنم ،

A Chef From Persia said...

شادی جان @

اره چه که نه عزیزم با کمال میل کمکت میکنم واقعا راحت شدم خیلی امکانات داره اینجا که بلاگ های ایرانی نداره .

فاطمه said...

ژوليت عزيز
زبونم بند اومد از بس همبرگر دوست دارم.
ازت ممنونم بابت همه راهنماييهات

خانم توت فرنگی said...

ژولیت جون برام سوال پیش اومد. توی این همبرگره قبل از سرخ کردن سسی چیزی نباید زد؟

Anonymous said...

صدف a&a: خانومی پسری عسلیم امیر حسین عشق وعمر مامانه / دختری جیگر طلا ارمغان روح ونفس مامانه /ژولیت جونم ۱بار تو پارک این ۲ تا رو میبوسیدم به نوبت ۱ خانومه داد زد وایییییی خانوم چه قدر بوس ولوسشون میکنی ما هم غش کردیم ۳ تایی.اخه چه میدونست نفسم به اینا بنده. عاشق بچه ها هستم با اون معصومیت و سادگیشون .رونیکای عزیز رو ببوس. راستی پسری ۱۰ ساله و دخمل طلا ۶ساله هستن.

Nasim said...

ژولیت جان دستت دارد نکنه توضیحاتت کامل و عالی بود. ممنون از راهنمای ها و هنرت عزیزم.

A Chef From Persia said...

خانوم توتفرنگی @


نه عزیزیم هیچ سوسی نزن منتها تو بعضی از دستورها یک قاشق سس قرمز میریزند .



صدف با ۲ تا فرشته @


قوربونت که اینقدر مهربونی عزیزم ، عزیزم این احمر حسین و ارمغان از طرف من هم ببوس و تا میتونی بهشون عشق بورز نگران لوس شودنشون هم نباش

Parisa said...

ژولیت جونم دفعه بعد که امدی سن فرنسیسکو بهم خبر بده تا برم چند تا از اینها بزنیم تو رگ

sharifeh said...

سلام جولیت عزیز
اول اینکه خاستم ازت عذر خاهی کنم بابت انتقادی که کردم، دوست نداشتم ناراحتت کنم :(
دوم اینکه خیلی از این پستت استفاده کردم و لذت هم بردم!
من که اینجا هنوز آرزوی گوشت چرخ کرده به دلم مونده، شما از کجا میخری؟ اگه راهنامی کنی که خیلی ممنونت میشم، درضمن نونی هم که استفاده کاردیو تا حالا بهاین بزرگی اینجا ندیدم، شایدم تو عکس بزرگ افتاده! ';)
ارادتمند شما

Anonymous said...

ژوليت عزيز خيلي مهربون و دوست داشتني هستي؛
بوس
حكيمه

Anonymous said...

ژوليت عزيز خيلي مهربون و دوست داشتني هستي؛ بوس
حكيمه

شکمو said...

ممنون بسیار مفید بود

Anonymous said...

آناهيتا
سلام ژولي جان آخه اين عكساي خطرناك چيه؟
!!!!!
راهت هم خيلي دوره نميتونيم بياييم دست برد بزنيم به همبرگرات
منم ميخوام.....
راستي ژولي ديشب اينجا زلزله اومد همه نصفه شبي ريخته بودن تو خيابون

Unknown said...

ژولیت جان ممنون از این پست خوشمزه و عالیت،
لذت میبرم وقتی میام و میخونمت
همیشه شاد باشی خانمی

A Chef From Persia said...

آناهیتا زاهدان @

اره دیدیم تو اینترنت اتفاقا نگران شودم اما انگار خدا رو شکر چیز خاصی نبوده ،چطور بود ؟ خواب بودی یا نه ؟ خیلی لرزید ؟ مردم طفلیها حتما خیلی ترسیدند


پریسا جان @


آره هستم پایه حسابی ، تو هم پاشو بیا ببرمت چند تا غذای مالزیایی بدم بخوری تا دیگه بدونی غذا استوایی یعنی چه گلم

حکیمه جان @


مرسی خانومی ، شاد هستی ؟ ی مدتیه ندیدمت این دورو برا ،امیدوارم هر جا هستی شاد باشی

A Chef From Persia said...

شریفه جان @

عادت کردم به این جور حرفا اما به هر حال از تو tavagho نداشتم که یهو با ی لحن واقعا ناراحت کننده بگی ، اینو بدون که سلیقها متفاوته نمیشه اینقدر عجولانه قضاوت کرد ،من همه sayamo میکنم که پستی بزارم که مفید باشه و هر کسی استفاده ببره ،

من گوشت از جاسکو میخرم چرخکرده استرالیایی و نون رو هم از همون جاسکو میگیرم نون همبرگری boozrg

شاد باشی

:-) said...

ممنووووووووووونم :-)

Anonymous said...

آناهيتا
1ماه پيش هم كه زلزله اومد من اولين بار بود كه احساسش كردم.و ديدم لوسترها تكون ميخوره.از اون به بعد هر وقت احساس سرگيجه ميكردم يا احساس ميكردم دارم تكون ميخورم اول به لوسترها نگاه ميكردم.ديشب هم حدود 12 شب بود.تازه داشتم ميخوابيدم.تا چشمامو بستم باز احساس كردم دارم تكون ميخورم!1 چشم بازو 1چشم بسته به لامپ اتاقمون نگاه كردم ديدم اي واي دوباره زلزله!!!!
سريع اومديم تو حال همه جا تكون ميخورد.شدتش از زلزله ي ماه پيش خيلي بيشتر بود چون اين دفعه اكثر مردم فهميدن و ريخته بودن تو خيابون.ما خونه مونديم.خيلي ترسيده بوديم.باورت نميشه با اينكه الان 14 ساعت از جريان ميگذره و من سر كارم اما همش حس ميكنم دارم تكون ميخورم!!!!!
البته خدا رو شكر چيزي نشد.اصل زلزله مال پاكستان بوده و اون قسمت هم خيلي آباد نبوده شنيدم خيلي خرابي نداده با انكه بالاي 7 ريشتر بوده

silly said...

salammmmmm webe jadid mobarakkkkkkkk

bebakhshid ke man yekkk mah naumadam

kolle in mah dashtam emtehan midadam

delam kheaaaaaaaaaaaaali tang shode bo0d vasat

setare said...

salam azizam..daste golet dard nakone..emroozo hambergero dorost kardam mikham begam ke aaaaaaaaaaaaaaaaaali bood..mammnonam azizam//

mahboubeh said...

سلااااااااام عزیزم

من که دیشب درستش کردم، خیلی خوشمزه بوووووووووود

مرسی :X

مریم said...

ژولیت عزیز مرسی دستت درد نکنه امشب درست کردم عالی بود هیچ وقت به این کیفیت نمیشد سپاسگزار

Spilling it all said...

salam joleit jan, dastet dard nakone, be ghole marof emroz abromo kharidi , man hamishe kabab tabei dorost mikonam seft mishod emroz be in raveshe tu dorost kardam albate to roghan na to oven, mareke shod va be hame goftam ke dastoresho az tu yad gereftam va hame goftan khili khobo khoshmaze shodeh va manam koli doat kardam ,hamishe moafagh va piroz bashi
bazam dastet dard nakone baraye in hame zahmati ke to in site mikeshi

A Chef From Persia said...

ماداگاسکار عزیزی @


باور کن همه خستگی از تنم میره بیرون وقتی میبینم بچهها راضی هستند و لذت بوردند ،نوش جانت عزیزم ،هنوزو ی ALAMEH غذاهای خوشمزه دیگه هم هاست که تو راهه

Anonymous said...

jooliet jan kheili mamnoon az dastooret makhsoosan nokteie ke raje be namak bood kheili mofid waghe shod omidwaram hamishe mowafagh bashi aziz

Unknown said...

meli az IRAN
vaaaiiii,man taze ba blogetoon ashna shodam.
خیلی فوق العادن پستاتون
جدا خسته نباشی

Anonymous said...

azizam kheili mamnoonam be kahtere cake havij sitet hanooz filtere va man ba filter shekan toonestam bazesh konam . golam kheili herfei hasti kheili .age mishe raje be kelashaye wilton ye kam tozih bedi ke doorash chand vaghte o age bekhaim sherkat konim che kar bayad bekonim.ye khaheshe dige age mishe dastoore chand ta shirini vase eide norooz bezari abramoon.
mamnoooon vaghean mamnoon

لاله said...

سلام خانم ژولیت
دستتون درد نکنه هنوز ندیدم کسی مثه شما تمام زیر و بم و راز و رمز کارش و در اختیار دیگران قرار بده
ازتون ممنونم

mahi said...

mahshari juliet joonam .har ja hasti khoda be hamrahat

Castelo said...

ba arze salam, bebakhshid man har che nagah kardam motevajeh nashodam manzoore shoma az gooshte gaav chi hast... lotf mikonin moshakhas konin mamnoon misham... rasteye gav ro vaseye hamburger tosiye mikonin?? base in ghaza gooshte charkh kardeye gave vali aslan maloom nist kodoom ghesmatsh, shom afaghat goftin gooshte gaav... montazere javabetoon hastam...

Castelo said...

ba arze salam, bebakhshid man har che nagah kardam motevajeh nashodam manzoore shoma az gooshte gaav chi hast... lotf mikonin moshakhas konin mamnoon misham... rasteye gav ro vaseye hamburger tosiye mikonin?? base in ghaza gooshte charkh kardeye gave vali aslan maloom nist kodoom ghesmatsh, shom afaghat goftin gooshte gaav... montazere javabetoon hastam...

مرجان said...

ژولیت عزیز، فوق العاده بود. خوشمزه ترین همبرگری بود که تا بحال خورده بودم.
عالی بود. ممنونم

... said...

سلام ژولیت جونم. الهام دوست دانشگاه هستم. بهت تبریک میگم واسه وبلاگت.

... said...

سلام ژولیت جونم. الهام دوست دانشگاه هستم. بهت تبریک میگم واسه وبلاگت.

Taraneh said...

ممنون از این پست عالی. من یک سوال از شما داشتم خانوم ژولیت. من از این همبرگر پتی های آماده گرفتم و روی گریل گازی باربکیو کردیم ولی خیلی سفت و خشک شد و اصلا آبدار نبود. علتش چی میتونه باشه و چکار میشه کرد که همبرگر روی گریل سفت نشه؟

Maryam2902 said...

سلام ژولیت جان
من چند وقته وبلاگتونو میخونم بی اغراق که فوق العادس
ولی چند روزه که دیگه عصبی میشم،اخه هیچی از وسایلشو ندارم که بخوام درستشون کنم...
بینهایت ناراحت کنندس
دلم گرفته....

A Chef From Persia said...

دوستان خوبم

۱ پیمانه شیر لازم دارید واشه این کیک

مشکاة said...

سلام عزیزم...من چند ماه پیش که اولین بار وبلاگتو خوندم، دستور این همبرگرتو دیدم و عاشقش شدم:) آها ن یادم افتاد..سیزده به در بود و ما اولین سال رو دور از خانواده و کشورمون بودیم توی این روز...تصمیم گرفتم برای ناهار سیزده بدر درستش کنم..واقعن عالی شد انقدر دعات میکنم...هر دفعه درستش میکنم ازون موقع یاد شما میفتم...خلاصه خواستم بگم خیلی مرسی...دستت گل... بهترین همبرگریه که تا حالا خوردم..حرف نداره...خیلی لطیفه و خوشمززززه

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...