Monday, January 3, 2011

دسر اطایف

  از اون جایی که تو ماه رمضان هستیم من می خوام بیشتر از این به بعد دستورات غذا‌ها و دسرهایی رو بذارم که ویژه ماه رمضانه تا شما همتون بتونید استفاده کنید و لذتشو ببرید و سر سفره افطار یادتون نره دعایه سلامتی‌ , عشق واسه من بکنید .



خوب امروز یه دسر لطیف دارم واستون از کشوره همسایمون عراق به اسم اطیف که مردم عراق اونو تو ماه رمضان میخورند .
.این قدر خوردن این دسر لذت بخشه اونم تو ماه رمضان که حد نداره واقعا وقتی‌ برای بار اول که پختم اولین لقمه رو که گذشتم تو دهانم چشمام از شادی برق میزد و حسابی‌ شاد بودم از نتیجه کار .
این دسر هم سادست درست کردنش و هم خیلی‌ خوشمزه  مطمئنم یه بار پختید مشتری همیشگیش میشیید چون من که شدم .

خوب بریم واسه این دسر خوشمزه 





PARS-PIC

PARS-PIC
مواد لازم برای مایع پن کیک:

۲ و ۱/۴ پیمانه آرد 


۱ و  ۱/۲ قاشق چایخوری  خمیر مایه یا همون مخمر آرد



۱ قاشق غذاخوری شکر




 ۱،۱/۲ پیمانه شیر




۱،۱/۲ پیمانه آب



۱ قاشق چایخوری وانیل



 مواد لازم برای کرم عراقی




۲ پیمانه شیر


۸ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت  و یا آرد ذرت ( اگه نداشتید میتونید از پودینگ هم استفاده کنید )


۱/۴ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری شکر


  ۴ قاشق غذاخوری خامه ( فرقی‌ نمیکنه که خامه فرم گرفته باشه یا ساده )


۲ قاشق غذاخوری گلاب


۱ قاشق چایخوری وانیل


پسته خرد شده به مقدار لازم




خوب بریم واسه درست کردن این دسر خوشمزه 



۱. برای درست کردن خمیرش همه مواد خمیر رو که دادم رو با هم قاطی‌ می‌کنیم و روشو میپوشنیم و واسه ۴۰ دقیقه میذاریم استراحت کنه( به همین آسونی)  آبکیه.



۲. برای درست کردن کرم نشاسته ذرت یا آرد ذرت یا پودینگمونو با شیر  و شکر و گلاب و وانیل  قاطی‌ می‌کنیم و میذاریم رو شعله گاز و هم می‌زنیم تا زمانی‌ که شروع کنه به فرم گرفتن و سفت بشه نه خیلی‌ سفت خوب حالا خامه رو اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا کاملا مخلوط بشه 

 . وقتی‌ کرم ما آماده شد روشو حتما حتما با یک پلاستیک میپوشنیم و میذاریم تا تو یخچال خنک بشه .

۳.  ماهیتابه رو یه کم چرب می‌کنیم با یک دستمال کاغذی یا پنبه فقط در حد چرب کردن و وقتی‌ حسابی‌ داغ شد ۲ قاشق از مایعمون رو که ۴۰ دقیقه استراحت کرده رو می‌ریزیم کف ماهیتابه و شعله گاز رو رو حالت متوسط میذاریم نه خیلی‌ زیاد که به سوزه نه خیلی‌ کم که خیلی‌ طول بکشه 
تا وقتی‌ که شروع کرد به حباب زدن بعدبرش می‌داریم فقط یک طرفشو میذاریم بپزه   

 واسه پختن هر پن کیک هولوحوش ۵۰ ثانیه فکر می‌کنم کافی‌ باشه .
۳. میذاریم روی توری تا خنک بشه .

۴. کرممون رو تو قیف می‌ریزیم و پنکیک هامونو که از واسط به هم لبه ها شنو نگه داشتیم

وسطشو با قیفی که از این کرم پر کردیم پر می‌کنیم



و در نهیات روش پسته خورد شده .
  



  PARS-PIC
اگه خواستین هر جور دیگه بپیچونید اون دیگه بستگی به سلیقه شما داره اما خوشگلیش به اینه که هم کرم معلوم بشه و هم پسته ها 
شما میتونید عسل هم یه مقدار روش بریزید اگه دوست داشتید.

به به  ببینید حسابی‌ هوس انگیزه .
این کرمش اینقدر خوشمزست که من بعضی‌ وقت‌ها واسه میانه‌ کیک هام استفاده می‌کنم یعنی‌ وسط کیک هامو با این کرم پر می‌کنم و حتما شما هم امتحان کنید چون واقعا لذیذ و خوش طعم و لطیفه .
شاد باشید 



2 comments:

arezoo said...

juliet aziz mishe lotfan begi manzooret az khamir maye che khamir mayei hast? hamoon foria?
age zoodtar begi mamnoon misham
merc azizam :x

A Chef From Persia said...

آرزو عزیز @

عزیزم همونیه که تو نون ازش استفاده میشه

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...