Monday, January 3, 2011

کیک کرپ با کرم فرانسوی بدون فر








امروز میخوام بهتون یکی‌ از بهترین کیک های دنیا که فوق‌العاده خوشمزست رو آموزش بدم.

این کیک خوشمزه رو من واسه تولد دو سالگی رونیکا نازنینم آماده کردم .

کیک کرپ که برای اولین بار توسط یک خانوم امریکایئ تهیه شد وازاون موقع دستور پخت این کیک مثل بمب تو بیشتر کشورهای امریکائی به خصوص نیویورک پخش شد و مردم شدن عاشق دل خسته و  دل شاد این کیک خوشمزه .

یک خبر خوش بدم به کسایی که فر ندارند بله این کیک بدون فر درست میشه .وقتی‌ برای اولین بار این کیکو دیدم نتونستم تا وقتی‌ که خودم بپزمش تحمل کنم ، رفتم تو اشپزخونه دوست داشتنیم موادشو چیدم روی میز کارم و دست به کار شدم .

من چندین و چندین باراز این کیک پختم از نوع شکلاتی ، وانیلی ،......... دستور اصلیش ۲۰ لایه ست اما اگه بیشتر باشه که چه بهترچون خوشگل تر میشه .

امروز من هم بهتون مدل شکلاتیشو یاد میدم هم وانیلی.

من برای عکس از مراحل  تهیه متاسفانه نتونستم عکس بگیرم اما عکس هایی از اینترنت پیدا کردم تا بدونید که چه جوری این کیک رو درست کنید , عکس هایی کیک آماده شده رو هم که میبینید نتیجه کاره منه .
مواد لازم برای کرپ

۶ قاشق غذاخوری کره

۱و١/٢ پیمانه آرد

۷ قاشق غذاخوری شکر

١/٤ قاشق چایخوری نمک

۳ پیمانه شیر ولرم

۱ قاشق غذاخوری وانیل

۶عدد تخم مرغ

روغن مایع به اندازه لازم


برای درست کردن این کیک خوشمزه لازمه که روز قبلش کرب رو آماده کنیم و یا حداقل اگه واسه شب میخوایم صبح آماده کنیم .

۱. کره را ذوب می‌کنیم روی اجاق گاز و میذاریم یه مقدار بجوشه و رنگش یه مقدار تیره تر بشه بعد میذاریمش کنار.

۲. توی یک قبلمه دیگه ای‌ شیر رو میزاریم گرم بشه و وقتی‌ که شروع به بخار کردن کرد( نه اینکه بجوشه) میذاریم کنار تا واسه ۱۰دقیقه سرد بشه نه خیلی‌ سر اونقدر که از اون حالت داغیش بیاد بیرون .

۳. توی یک ظرف دیگه ای‌ تخم مرغ هارو میشکنیم ونمک و شکر و آردو رو هم اضافه می‌کنیم.


۴ . بعد از 3 دقیقه به آرومی‌ شیر گرم و کره رو که قبلا ذوب کرده بودیم رو اضافه می‌کنیم به مخلوط تخم مرغ ،آرد و شکر وهم می‌زنیم و برای 2 دقیقه .

5. و در نهیات وانیل رو اضافه می‌کنیم .

الان آمادست مایع کرپمون .میذاریم تو یخچال واسه روز بعد و یا حداقل ۵ تا۶ ساعت بعد .

6. بعد از این که خوب تو یخچال موند و آماده شد ,مایع کرپ رو از یخچال بیرون میاریم و میذاریم تا هم دمای اتاق بشه حداقل ۱ساعت باید بمونه.

7. بعد از اون یک ماهیتابه نچسب رو که اندازش متوسط باشه یعنی‌ ۹ اینچ رو روی اجاق گاز میگذاریم و سطح ماهیتابه رو یک کوچولو چرب می‌کنیم با روغن مایع، حواسمون باشه خیلی‌ کم در حد فقط چرب کردن و وقتی‌ حسابی‌ داغ شد ۳قشق غذاخوری از مایع کرپ رو میریزیم وسط ماهیتابه و با تکون دادن ماهیتابه پخشش می‌کنیم به اطراف ماهیتابه .



تا زمانی‌ که دیدیم یه مقدار رنگش داره عوض میشه میذاریم باشه حولوحوش ۱دقیقه و بعد از اون به آرومی‌ لبه کرپ رو میاریم بالا و باانگشتمون برش میداریم طوری که تیکه تیکه نشه .





چون نازکه و طرف دیگه کرپ رو میذاریم تا بپزه فقط و فقط واسه چند ثانیه یعنی‌ ۵تا ۱۰ثانیه .

8. رویه کاغذ میذاریم تا چربیش گرفته بشه و دوباره تکرار می‌کنیم به پختن کرب و وقتی‌ خواستیم کرپ پخته شده رو بذاریم روی کرپ قبلی‌ یادمون نره که یه کاغذ بذاریم لایه هر کدوم از کرپ ها تا هم روغنشو جذب کنه و هم مرطوب نشه .

9. ما باید ۲۰تا کرپ درست کنیم برای این کیک خوشمزه

خوب حالامیریم سراغ درست کردن کرم اونیلی


مواد لازم برای کرم وانیلی فرانسوی :

۶ عدد زرده تخم مرغ

۲ پیمانه شیر

۱/۲ پیمانه شکر

۱ قشق غذاخوری وانیل

۱/۳ پیمانه آرد ذرت یا پودینگ یا نشاسته که بهترینش آرد ذرته

۳ قالب یا 350 گرم کره بی‌ نمک Unsalted یا شکلات شیری یا کا کاویی


1. شیر رو میجوشنیم و با وانیل مخلوط می‌کنیم و میذاریم برای ۱۰دقیقه تا سرد بشه .

2. توی یه ظرف زرده تخم مرغ و شکر و آرد ذرت رو مخلوط می‌کنیم و به آرومی‌ به شیر داغ اضافه می‌کنیم و میذاریم روی اجاق گاز تا بجوشه و تو این مدت مرتب هم می‌زنیم تا زمانی‌ که خوب غلیظ بشه وقتی غلیط شد میذاریم کنار تا کاملا خنک بشه اگه زیاد عجله داشتیم میتونیم تو یخچال بذاریم فقط یادتون نره روشو با یک پلاستیک بپوشنید تا رویه کرممون نبنده.

3 .کره رو خوب هم می‌زنیم با همزن دور متوسط تا پف بکنه و کرمی رو که آماده کردیم وکاملا سرد شده رو کم کم اضافه می‌کنیم به کره و خوب هم می‌زنیم برایه ۳ تا ۴دقیقه .

برای تزیین کردن کرپ

۲پیمانه خامه

۳ قاشق غذاخوری پودر شکر یا همون پودر قند

۱/۲قاشق چای خوری وانیل

واسه درست کردن این کرم لازم نیست که حتما خیلی‌ پف کنه خامه مون همین که دیدید یه مقدار پف کرد و خودشو گرفت کافیه .

خوب میریم واسه سر هم کردن کیک کرپ.

یک لایه از کرپ رو میذاریم تو سینی کیک یا ظرفی‌ که کیک رو میخوایم سرو کنیم و روشو با یک کاردک با کرم وانیلی فرانسوی یا شکلاتی که درست کردیم میپوشنیم

حلوحوش ۱/۴ پیمانه و روش رو باز یک کرپ میگذاریم و باز کرم وانیلی و تکرار می‌کنیم تا زمانی‌ که ۲۰تا کرپمون تموم بشه و بعد روشو با اون خامه ای که زدیم میپوشنیم .




لازم نیست که حتما خیلی‌ صافو صوف در بیاد چون مدلش اینطوریه که فقط روی کیک و اطرافشو میپشونیم وبعد خواستین با میوه توت فرنگی یا توت یا کیوی تزیین می‌کنیم. و بعد برای حداقل ۳ ساعت میذاریم تو یخچال تا کاملا این کرم بره به خورد کرپمون و نیم ساعت قبل از سرو از یخچال بیرون میاریم .یادتون نره که تا از یخچال بیرون آوردین نباید سرو بشه باید ۳۰دقیقه بمونه و بعد سرو بشه .

من مدل شکلاتیشم رو هم درست کردم که توی کرم وانیلی فرانسوی بجای کره از شکلات استفاده کردم و یا اگه خواستید تو کرپتون ۲ قاشق غذاخوری کاکائو یا نسکافه پودر شده اضافه کنید.

هر چی‌ بگم کم گفتم از طعم و مزه این کیک هم شکلاتش واقعا محشره و هم وانیلیش ، جالبه که کلی‌ همه سورپرایز میشند که چطوری این کیک لایه لایستو اینقدر لطیفو خوشمزست حتما حتما امتحان کنید و نتیجشو به من بگید .





پینوشت:

آدم هایی که بارها و بارها شمارو می آزارند مانند کاغذ سمباده هستند. آنها شما را میخراشند و آزار میدهند اما در نهایت شما صیقلی و براق خواهید شد و آنها مستهلک و فرسوده.

3 comments:

simin souri said...

خیلی هوس انگیزه ولی فکر کنم خیلی سخت باشه :(

simin souri said...

یعنی منم میتونم این کیک زیبا رو درست کنم؟

Anonymous said...

baraye tazine noe vanilla che kardid? manzooram dore cake

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...