Monday, January 3, 2011

اسفناج کرمی Creamed Spinach





سلام 

 سال نو میلادیتون مبارک  و امیدوارم همتون شب یلدا رو به خوبی‌ و خوشی‌ گذرونده باشید.

 ما هم یک شب به یاد ماندنی بود ، از آنجا که خیلی‌ این روزا درگیره خوندن تافل هستم وقت نکردم واسه یلدا خیلی‌ تدارک ببینم و واسه همین همسر عزیزم دعوتم کرد به  صرف شام به رستورانی که دوست دارم و وقتی‌ از اونجا برگشتیم‌ دوست‌های خوبمون اومدن پیشمون و تا دیر وقت عکس و فیلم‌های گذشته رو دیدیم و خیلی‌ خوش گذشت.

این پیش غذای خوشمزهای رو که می‌بینید چند روز پیش زمانی که یک مهمونی برگزار کردم که همش غذاهای  ایتالیایی سرو میشد درست کردم و وقتی خوردم دیدیم خیلی‌ خوشمزست گفتم پارتی بازی کنم و زودتر از دستور‌های غذایی که قرار بود بذارم بنوییسم اما متاسفانه دوربین همراه نبود و واسه همین عکس‌های سایت منبع رو گذشتم واستون تا ببینید مراحل کار رو، یک غذای خوشمزه و مقوی البته من یه مقدار رسیپی اصلیو تغییر دادم .
پس بزن بریم


PARS-PIC 



مواد لازم :




۱۰۰ گرم کره ( شما میتونید یه مقدار کمتر کنید مقدار کره رو )
۸ قاشق غذاخوری آرد
۱ دونه پیاز متوسط
سیر ۳ حبه ریز شده
۲ پیمانه شیر
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گردو ۴ قاشق غذاخوری ( خورد شده )
 ۲ قاشق غذاخوری کره
۷۰۰ گرم اسفناج

PARS-PIC 

پیاز رو ریز خرد میکنیم
PARS-PIC 
PARS-PIC 
سیر رو هم همینطور 
PARS-PIC 
کره رو میزاریم رو ی اجاق گاز تا آب بشه
PARS-PIC 
آرد رو بهش اضافه میکنیم
PARS-PIC 
و وقتی آردمون  یه مقدار رنگ طلایی گرفت پیاز و سیر رو اضافه میکنیم  و میریم سراغ اسفناجمون .
PARS-PIC

تویه یک قابلمه دیگه همه ا ون مقدار کمی کره ۲ قاشق غذا خوری رو میریزید و اسفناج رو میریزیم روش نگران این نباشید که جا نداره چون به زودی اسفناج حجمشو از دست میده ،

PARS-PIC 

خوب حالا که یه مقدار پیاز و سیرمون با آرد برشته شود اون مقدار شیر رو میریزیم و  هم میزنیم تا زمانی که غلیظ بشه

PARS-PIC 
وقتی اسفناجمون به این صورت شد بعد چند دقیقه اونو روی سسی که در ابتدا درست کردیم میریزیم
و کاملا هم میزنیم تا خوب سس و اسفناج با هم قاطی باشند
PARS-PIC 
 گردو رو هم اضافه میکنیم 
خوب آمادست اسفناج کرمی ما به همین آسونی و راحتی .
من خودم بعضی وقت ها وقتی دارم کره رو آب میکنم یه مقدار پنیر خامه ای هم میریزم در حد ۳ قاشق غذا خوری و حسابی دیگه خوشمزه میشه طوری که انگشت هاتون رو هم میخورید.
PARS-PIC
سایت منبع




3 comments:

Unknown said...

سلام ژوليت عزيز
ديشب تولد همسرم بود.اسفناج كرمي واسه اولين بار درست كردم.خيلي عالي شدخ بود.همه مهمانها خوششون اومد.مرسي از غذاهاي خوشمزهاي كه واسمون ميزاري.دوست دارم.

Unknown said...

سلام ژوليت عزيز
ديشب تولد همسرم بود.اسفناج كرمي واسه اولين بار درست كردم.خيلي عالي شدخ بود.همه مهمانها خوششون اومد.مرسي از غذاهاي خوشمزهاي كه واسمون ميزاري.دوست دارم.

sharifeh said...

ژولیت عزیز

من امشب این دستور شما رو امتحان کردم، مزش خیلی‌ عالی‌ و رویایی شد

خیلی‌ سریع حاضر شد، اگه کمی‌ آبکی‌ تر درستش کنیم می‌شه با اضافه کردن پاستا یه غذای رژیمی‌ درست کرد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...