Monday, September 23, 2013

ترشی آلو





نشون به اون نشون  که رفتم با دوستم مژگان ( به قول رونیکا مجگان )  از بازار آخر هفته میوه بگیرم اونم از نوع آلو قرمز، چه رنگو لعابی داشت.وقتی اومدم خونه اولیو که خوردم دیدم ای دل غافل یورو بی زبون رو ریختم دور ، هیچ آبی نداشت تقریبا نه شیرین  بود نه ترش بی مزه بی مزه ...

همینطور که داشتم حرص میخوردم که کاش حرف آقای همسر رو گوش میدادم و از فرشگاه خرید میکردم یه جرقه خیلی طلایی زد تو سرم.

ترشی اخ جون  ترشی ترشی .

در کمتر از ۱۰ دقیقه ترشی رو درست کردم و گذاشتمش ته کابینت.
بعد ۲ هفته یه ترشی ترش، زرشکی، آلویی ، خوشمزه داشتم که هر دفعه نگاش میکنم یاد آب زرشک دربند میوفتم.

خوب بریم واسه ترشی آلو قرمز .

مواد لازم:

آلو قرمز ۱ کیلو 
نمک نصف قاشق غذاخوری 
مخلوط سبزیجات ریحان، شوید، مرزه، گشنیز به ندازه نصف لیوان .
اگه هر کدوم از این سبزیجات رو هم داشتید کافیه.

خیلی ساده آلو رو ریختم تو ظرف پلاستیکی در دار روش نمک پاشیدم و سبزیجات خورد شده و پرش کردم از سرکه.

دو هفته بعدشم  این شود نتیجه. 


پینوشت:

وقتی کسی در کنارت هست 
خوب نگاهش کن 
به تمام جزئیاتش
به لبخند بین حرف هایش
به سبک ادای کلماتش
به شیوه ی راه رفتنش، نشستنش
به چشم هایش خیره شو 
دست هایش را به حافظه ات بسپار
گاهی آدم ها 
انقدر سریع میروند ،
که حسرت یک نگاه سرسری را هم به دلت میگذارند !
پس نزاریم از همین امروز حسرت اون روز به دلمون بمونه .

  این روز ها دلم میخواد بکگراند عکس هم این گلدون کوچولو  ما باشه .گلدون رونیکا که تو مهد کودک کاشته و داره روز به روز برگتر میشه مثل خودش.

در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .


شف ژولیت شما 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...