Monday, June 29, 2015

چلو گوشت شاندیز








شاندیز برای ما یعنی کباب و چلو، با بهترین گوشت و خوشمزه ترین طعم و بو. این چلو گوشت رو شما میتونید با پلو سفید سرو کنید یا با شوید پلو که من ترجیح دادم با شوید پلو سرو کنم چون به خوشمزه تر میشه. تفاوت چلوگوشت شاندیز با بقیه چلو گوشت ها در اینه که از پیاز فراوان استفاده میشه و مقداری گلاب و زعفران. توصیه میکنم حتما حتما از گوشت گوسفند استفاده کنید و نوع گوشت میتونه ماهیچه باشه و یا گردن و کمر، من از گوشت کمر استفاده کردم.  این غذا رو من برای سفره ماه رمضان و مهمونی هاتون صد در صد پیشنهاد میکنم. 

مواد لازم برای ۴ نفر :


گوشت گوسفند ۱ کیلو 

کره یا روغن محلی ۶ قاشق غذاخوری 

پیاز ۱ کیلو 

فلفل و زردچوبه به مقدار کافی 

زعفران پودر شده به مقدار کافی

نمک به مقدار کافی 

گلاب ۳ قاشق غذاخوری 

هل خورد شده ۴ عدد 

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری 

آب داغ ۱ لیوان 


۱. گوشتمون رو میشورم و با دستمال آبش رو میگیریم .

۲. گوشت رو با نصف کره و زردچوبه با حرارت زیاد تو ماهیتابه تفت میدیم تا کاملا طلایی و سرخ بشه.

۳. گوشت هارو انتقال میدیم به یه قابلمه بزرگتر یا زودپزتون.

۴. آب داغ ، کره باقیمانده و پیازی که خلالی خورد کردیم رو میریزم روی گوشت و همچنین زعفران، هل و کمی فلفل میپاشیم. 

۵. در قابلمه رو میبندیم و با حرارت کم میزاریم تا پخته بشه و بعد ۱ ساعت بهش نمک و آبلیمو رو اضافه میکنیم.

۶. دوباره میبدیم تا بپزه برای ۱ ساعت دیگه ، زمانی گوشت ما آمادست که به روغن بیوفته و کاملا آبش گرفته بشه و پیاز و مایه گوشت کاراملی داشته باشیم. 

۷. گوشتمون رو با مقداری از مایع خوشمزه پیاز و زعفرون  روی دیس برنجمون یا بشقاب برنج میریزیم و سرو میکنیم. میتونید کل گوشت رو تو ظرف جداگونه ای سرو کنید. 

پیاز و ترشی به همراه دوغ یادتون نره .

نوش جانتان 





پینوشت :

برای راحتی تک تک شما عزیزانم و به درخواست خیلی از شما دوستانم صفحه اینستاگرامم رو ساختم تا بیشتر از همیشه با هم همراه باشیم تو دنیایی آشپزی و روانشناسی. کم کم پست های گذشته اینجا رو به خونه دوممون یعنی همون اینستاگرام انتقال میدم. شما میتونید من رو با اسم Chef. Juliet پیدا کنید و صفحه مون رو با دوستاتون به اشتراک بذارید. در کنار شما انرژی میگیرم.

 منتظرتون هستم.

https://instagram.com/chef.juliet/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...