Friday, November 8, 2013

کیک موز شکلاتی ماربل





























این کیک شکلاتی موزی ماربل به سرعت زیادی جاشو تودل  آشپزخونه من واسه همیشه باز کرد. اولین باری بود که امتحانش میکردم و اولین تیکه ای که گذاشتم تو دهانم گفتم خوده خودشه همون چیزی که مورد تایید من میتونه باشه اونم صد در صد .
یک کیک خوشمزه با طعم موز و شکلات که خیلی لطیف و نرمه وبه خاطرداشتن موز مقویه هم واسه ماها هم واسه بچه هامون.
این شد پروژه یه غروب شکلاتی موزی منو رونیکادر حالیکه که جفتمون خسته اما شاد رسیدیم خونه و قبل از اومدن بابای خونه تمام خونه بوی زندگی گرفت .

مواد لازم :
آرد ٢ پیمانه 
تخم مرغ درشت ٤ عدد (همدمای اتاق)
شکر قهوه ای یا سفید ١/٢ پیمانه 
موز له شده ٣ عدد 
نصف پیمانه گردو یا فندوق خورد شده 
روغن مایع  ١/٢ پیمانه 
کره آب شده ١/٢ پیمانه 
شکلات کاکائویی آب شده نصف پیمانه ( میتونید از شکلات نوتلا که ٢ قاشق شیر اضافه کردید و کمی گرم کردید هم استفاده کنید)
آب لیمو تازه ٣ قاشق غذاخوری ( میتونید از آب لیمو غیر تازه هم استفاده کنید )
وانیل ١ قاشق چایخوری 
بکینگ پودر ٢ قاشق چایخوری
سس شکلات مقداری ( دلبخواهی  )


مثل همیشه فر رو روشن میکنیم با دمای ٣٥٠ درجه فارنها یت یا ١٧٥ درجه سانتگراد.



همه مواد خشک مثل آرد، شکر، بکینگ پودر، از جمله گردو یا فندوق رو با هم اضافه میکنیم.




آب لیمو رو با کره آب شده قاطی میکنیم و میزاریم کنار.



شکلات رو هم آب میکنیم یا تو ماکروفر یا هم به روش بونماری روی کتری آب جوش.

حواستون باشه شکلات تو ماکروفر به مرحله جوش نرسه و فقط گرم و آب بشه .

 با همزن دستی یا برقی و یا غذا ساز تخم مرغ , روغن مایع , مخلوط کره و آب لیمو باضافه وانیل رو با هم مخلوط میکنیم برای ٢ دقیقه با دور متوسط.


موز له شده رو اضافه میکنیم و باز به مدت ٢ دقیقه مخلوط میکنیم. 


مواد خشک رو قاطی مخلوط مایع میکنیم و واسه کمتر از ١ دقیقه هم میزنیم .

نکته:
تو این مرحله نباید زیاد هم بزنیم چون بکینگ پودر خاصیت شو از دست میده, همین که دیدیدم مواد یه دست شده کافیه.


 میریزم تو قالبی که از قبل گریس کاری شده با کره ودر نهایت آرد پاشی شده .

من اگر چه قالبم نچسبه اما گاهی وقتها کمی کیکم میچسبه واسه همین گریس کاری و آردپاشیش کردم.

 شکلات آب شده رو میزریم روی مخلوط کیکمون.



و با نوک چاقو یا کبریت به آرومی مخلوط میکنیم شکلات رو با مخلوط کیک و طرح میندازم.

یه کار خیلی ساده و لذت بخش.

میزاریم تو فر داغ به مدت ٥٠ تا ٦٠ دقیقه.

بعد ٤٥  دقیقه با چوب کبریت وسط کیک فرو میکنیم اگه تمیز اومد بیرون کیک ما آمادست در غیر این صورت هر ٥ دقیقه امتحان میکنیم.

خوب کیک ما امادست میزاریم به مدت ١٥ دقیقه تا سرد بشه و بعد ازقالب جدا میکنیم. من کمی سس شکلات مایع روی کیک ریختم .

نوش جان 





پینوشت:


خدا دوستت داره حتی قبل از این که قبولش داشته باشی به عنوان یک ناجی تو اوج ناامیدیهات  .



در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...