Monday, November 25, 2013

مهمانی جواد پارتی و ایران به سبک قدیم در آلمان




دلم میخواد از جزئیات مهمونی بگم که شاید واسه بیشترتون یه ایده خوب باشه. چند وقت پیش وقتی میخواستیم دوستامون رو دعوت کنیم، دلم میخواست این مهمونی کاملا فرق داشته باشه با همه مهمونیهایی که تاحالا داده بودیم و واسه ما که به دور از ایران هستیم یاد آوری فرهنگ اصیل ایرانی از لباس پوشیدن بگیر تا سرو غذا و موسیقی میتونه یه شب کاملا خاطره انگیز باشه. دو تا انتخاب گذاشتم واسه مهمونها یا  پوشیدن لباس به سبک ایران قدیم یا هم به سبک جوادی  .

من و همسرم به این نتیجه رسیدیم که لباس به سبک ایرانی اصیل ، ایران قدیم بپوشیم نه جوادی و همسرم از یه هفته پیش تو فکر این بود که چه نوع لباس و ریش یا سیبیلی بزاره که نشون از یه ایرانی داش مشتی بده واون روز موهاشو با وسواس خاصی فوکلی کرد و پریشون انداخت روی پیشونیش. واسه من هم لذتی داشت پوشیدن چادر رنگی به همراه روسری ( زیر چادر ).  خلاصه یه گوشه خونه رو پشتی گذاشتم و آماده کردم که رو زمین بشینیم، قلیون هم واسه آقایون تدارک دیده بودیم . مهمونها یکی یکی امدند و با در باز شدن خونه با یا الله یا الله میومدند تو ، بعضی از دوستامون که خیلی با هم صمیمی هستیم واقعا سنگ تموم گذاشته بودند و لباس های بی نهایت زیبایی مناسب اون شب پوشیده بودند بعضی هاشون هم خیلی خیلی لطف کرده بودند و حسابی وقت گذاشته بودند طوری که تا درو باز میکردیم از خنده  منفجر میشدیم با دیدن تیپی که زده بودند.. آهنگ دلنشین ایرانی قدیم تو فضای خونه موج میزد اون شب ، لفظ فقط لفظ داش مشتی ها بود و عشوه های زنان ایرانی. پیش غذا،غذای اصلی و دسر کاملا ایرانی سرو شد اونم روی زمین.آبگوشت رو با قابلمه گذاشتیم وسط سفره پیاز رو هم با مشت کوبوندیم واییییییی عالی بود همه چی ،لذتی که اون شب همه ما از خوردن غذا های ناب ایرانی کردیم  باور کنید هیچ شبی اونقدر شاد نبودیم و اون شب شد یه شب خاطره انگیز و متفاوت واسه همه ما .

این هم پیامی بود که یه هفته قبل از مهمونی برای تک تک دوستامون فرستآدیم و دعوتشون کردیم. واستون اینجا گذاشتم تا ایده بگیرید و همچین مهمونی هایی هم به پا کنید تا  با همه مهمونیهای شسته و روفته، تجملاتی، پر استرسی که تاحالا داشتید فرق داشته باشه .

به نام سه جیم

جواد ، جعفر، جانعلی،

رفقای عزیز شما دعوت شدید از طرف داش ....و عیالش به جواد پارتی در ۱۶ نوامبر از ساعت ۷ شب . مشخصات این پارتی بدین صورت میباشد:

مهمانهای عزیز همه باید لباس به سبک ایران قدیم یا جوادی بپوشید و آرایش خز داشته باشید.

موزیک شب : آهنگهای سلطان جواد یساری، عباس قادری و همخوانی آهنگ بسیار زیبا و دلنسین استاد جلال همتی مهوش پریوش ( مهوش پريوش چه بد کرد! غلط کرد شوور کرد! همه را دربه در کرد!).

رقص : داش مشتی،بابا کرم، بندری، جواتی .....

تكه كلامها: هوچیكتیم، نكرتیم و عزت زیاد، فدایی داری!!


منوی غذا 
سرو غذا روی زمین رو سفره ( پیاز باید توسط صاحبخونه با مشت کوبیدهمیشه به عنوان آغاز )
پیش غذا : کشک بادمجون ، ماست و خیار ویژه، سبزی خوردن ، ترشی لیته 
غذای اصلی : آبگوشت 
پس غذا : شله زرد یا حلوا 
سرو غذا از ساعت۷:۳۰ شب شروع میشه پس لطفا قبل از۷:۳۰ حضورتون رو اعلام کنید.

عزت زیاد.







کشک بادمجون 


 گوشت کوبیده شده آبگوشت 



ماست که مخلوط شده بود با خامه فرم داده شده, سیر, گردو.


























در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...