Friday, February 20, 2015

مرغ در شیر جیمی الیور


شاید با خودتون فکر کنید مرغ اونم تو شیر تازه اونم با پوست لیمو مگه میشه ؟ !!!!

جواب: بله

چند سال پیش من تو یکی از رستوران های هنگ کنگ مرغی رو خوردم که طعم خیلی متفاوتی داشت نسبت به همه مرغ هایی که خورده بودم یه مرغ آبدار با طعم دارچین و برگ لیمو بینهایت منو مجذوب خودش کرد و وقتی از گارسون پرسیدم با انگلیسی دستو پا شکسته ای گفت مرغ با شیر اما من هیچی نفهمیدم که منظورش چی بوده تا این که این رسپی جیمی الیور آشپز معروف انگلیسی رو چند وقت پیش امتحان کردم و این خوده خودش بود, وقتی اولین لقمه از این مرغ رو گذاشتم دهانم یاد تبلیغ مرغ کی اف سی افتادم که میگه Soooooo Goooood .

این رسپی جیمی شامل مقدار زیادی سیر , دارچین, پوسته لیمو, و شیره که وقتی با هم تو قابلمه بزرگ با یه مرغ چاقو چله میرند میشه انتهای طعم خوب یه مرغ.

مواد لازم:
مرغ درسته چاقو چله ۱ دونه

نمک و فلفل به مقدار کافی

کره یا روغن زیتون ۱۱۵ گرم یا ۵ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۱ تا ۲ عدد

برگ لیموترش تازه ۵ تا ۶ عدد در صورت دلخواه

پوست رنده شده یا برش داده شده ۲ تا لیمو درشت

سیر ۱۰ عدد با پوست

پیاز ۳ عدد متوسط

شیر نیم لیتر






متاسفانه من سیرزیادی نداشتم.

برای این رسپی شما نیاز به برگ لیمو دارید که من از مغازه مواد غذایی چینی تازش رو گرفتم اما اگه نداشتید میتونید این قلم رو حذف کنید اما تاثیر خیلی چشمگیری تو این رسپی داره پس سعی کنید تهیه کنید.




خوب اول از همه مرغ رو با نمک و فلفل خوب ماساژ میدیم وبعدش تو یه ماهیتابه یاقابلمه بزرگ با روغن زیتون یا کره همه دورو برش رو سرخ میکنیم تا طلایی رنگ بشه. دقت کنید قراره سطح مرغ رو طلایی کنیم و قرار نیست که مرغ رو الان بپزیم.وقتی کاملا همه اطراف مرغ خوب سرخ شد مرغ رو انتقال میدیم به یه ظرف دیگه و همه اون کره یا روغن زیتون رو میریزیم دور.

مرحله بعد توی یه قابلمه بزرگ مرغ رو به سینه میخوابونیم و روش شیر رو میریزیم با چوب دارچین, برگ لیمو , نمک, پوست لیمو, پیاز و سیری که پوستش رو نگرفتیم.

میزاریم به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعتو نیم بپزه.




وقتی مرغ پخت انتقالش میدیم به یه دیس برگ و تیکه تیکه میکنیم تا آماده بشه برای سرو.

نوش جان





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...