Saturday, December 8, 2012

مرغ بریون نمکی









کیا تا حالا مرغ رو با ۱ کیلو نمک پختند ؟
تعجب نکنید دوستهای خوبم ، شاید یکی از خوشمزه ترین مرغ هایی باشه که به این روش پخته میشه ، کریسپی، خوش طعم، آبدار ، با عطر و بوی خوشمزه مرغ بریون  از خصوصیات این روش پخته .  یکی از  نکات خیلی خوب پخت مرغ با نمک آسون بودنشه و همینطور سالم بودنش چون هر نوع باکتری که تو گوشت مرغ هست با این روش از بین میره . 


خوب اینم دستور پخت مرغ تو نمک 

 پیشنهاد میکنم حتی شده برای یه با ]ر هم شده این طرز پخت بینظیر مرغ رو امتحان کنید بی شک مشتری همیشگیش میشید چون هم آسونه هم خیلی خوشمزه . این روش پخت رو با ماهی هم همونطوری که دوستهای خوبمون هم اشاره کردند میشه انجام داد.

طرز تهیه :

مرغ( با پوست ) به اندازه کافی ( میتونید از ماهی هم استفاده کنید )

نمک ۱ کیلو 

ادویه جات خوش عطر  به مقدار کافی 

آب نصف پیمانه 

میتونید هم مرغ رو درسته بپزید هم تیکه تیکه شده .

خوب اول نمک رو با ادویه جاتی که دوست داریم قاطی میکنیم و نصف پیمانه آب رو اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم  با هم ، سطح نمک هارو صا ف میکنیم و مرغ هارو که یه مقدار ادویه مثل فلفل سیاه یا قرمز و کمی نمک بهش زدیم رو روی نمک میچینیم و اگه به بخواهیم تو فر بپزیم روش ورق آلمینیوم میکشیم و به مدت ۱ ساعت و نیم رو درجه حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد میزاریم بپزه و وقتی دیدم که پخته شده یه ۵ تا ۱۰ دقیقه آخر فویل الیمینیوم رو برمیداریم از روی مرغ تا روش برشته بشه . به همین راحتی مرغ خوش طعم ما آمادست .

تو عکسی که گذاشتم مراحل کار رو نشون دادم 

اگه بخواید روی اجاق گاز بپزید توی یه قابلمه میپزیم و روشو یک دمکنی میزاریم با شعله متوسط به مدت ۱ ساعت نیم .

میتونید بعضی وقتها حتی روی مرغ هارو هم مخلوط نمکی که آماده کردیم بپوشونید که وقتی پخته بشه خیلی سفته  مثل گچ که باید بشکنید به آرومی و مرغ بریونمونو از توش در بیارید بیرون.  من معمولا به همین روشی که در بالا گفتم و نشون دادم میپزم.   اما پیشنهاد میکنم که اگه میخواهید از مرغ کامل استفاده کنید و مرغ رو تیکه تیکه نکنید روی مرغ رو هم کلا با نمک بپوشونید . پوست مرغ رو هم در نیارید چون هم نمک رو جذب گوشت میکنه هم این که اون حالت کریسپی رو مرغ نداره .







این عکس رو هم واستون از اینترنت پیدا کردم تا نشون بدم چطوری یه مرغ کامل رو میشه به این روش پخت 



نوش جان 

شف ژولیت


در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

3 comments:

Unknown said...

salam Juliet jan. mamnoon az postaye aalit. man yeki az tarafdaraye par o pa ghorse bloget hastam . Juliet jan mesle inke aksaye bazi postayae ghablit dochare moshkel shode va neshoon dade nemishe mikhastam ye lorfi koni va bebini moshkel chie.mamnoon

Unknown said...

salam Juliet jan, mamnoon az posthaye besiar khubet. guya axaye bazi az posthaye ghadimit moshkel peida karde va neshoon dade nemishe, mikhastam khahesh konam ye check bekoni bebini moshkel chie. mamnoon

الهه ی ناز said...

دستت درد نکنه
بوووووس

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...