Wednesday, August 22, 2012

پانا كُتا Panna cotta



اخ که چقدر تو برنامه بفرمایید شام این دسر و درست کردند اینقدرکه  وسوسه شدم و  بعد از کلی رسپی امتحان کردن این شد بهترین پاناکتای من. البته من بهش بعضی وقتها زعفران هم اضافه میکنم که میشه پانا کتای ایرانی :)))) میبینید که خامه روی یکی از این پانا کتا ها توسط دستهای تپلی دزد کوچولوی همیشگی شیرینیهای من به غارت رفته .

پاناکتا يه دسر ايتالياييه که خیلی  خیلی خیلی خیلی ......خوشمزست . درست کردنش خیلی سادست با این صورت که خامه و شير و شكر پخته شده و با ژلاتين تركيب میکنیم  و بعد از بستن به صورت قالبي سرو ميشه. هر کسی که عاشق طعم خامه هست عاشق این دسر میشه .

مواد لازم : 

شير ۲ ليوان

پودر ژلاتين 1 ق غ

خامه 1 ليوان

شكر 4/1 ليوان

وانيل 1 ق چ


شير سرد رو توي يه كاسه ميريزيم. پودر ژلاتين رو روش ميپاشيم دقت کنید که باید بپاشید . هم نميزنيم. اجازه ميديم خودش حل شه . يه ۳ تا ۴ دقيقه بهش زمان بديد. 
میتونید از ورق ژلاتین هم استفاده کنید به این صورت که اول ورق ژلاتین را خیس کنید ، بعد از چند دقیقه تکونش بدید تا آب اضافیش گرفته بشه بعدش  و ژلاتین رو توی شیر بریزید و بزارید رو اجاق گاز تا خوب داغ بشه و به آرامی هم بزنید تا ژلاتین کاملا در آن حل بشه.
خامه و شكر رو يك دقيقه توي مايكروفر میزاریم . شما ميتونيد روي اجاق اين كار رو بكنيد. فقط خیلی دقت کنید که نباید بجوشه. به محض اینکه به جوش میخواست بیاد باید از روی حرارت برش دارید.

حالا همه مواد رو تركيب میکنیم و وانيل رو هم در این مرحله اضافه ميكنيم و قبل از این که تو قالب بریزیم موادمون رو بايد از صافي ردش كنيم كه تيكه هاي ژلاتين حل نشده توي دسرمون نره . بعد از این که از صا فی رد کردیم مواد رو توي قالب ميريزيم. تو هر قالبی میتونید بریزید من از لیوان استفاده کردم ،  میزاریم تو یخچال تا به مدت ۴ تا ۶ ساعت بمونه و حسابی خودشو بگیره .

واسه جدا كردن از قالب اول با نوك کارد لبه اش رو از قالب جدا ميكنيم بعد هم كافيه كه چند ثانيه توي آب جوش بذاريد. بعد توي بشقاب برش گردونيد راحت ازقالب جدا میشه . 

روشو با خامه فرم گرفته شده و شکلات تزیین میکنیم و یا از انواع سس ها میوه مثل سس توت فرنگی استفاده میکنیم . 

نوش جان 

شف ژولیت 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...