Thursday, November 24, 2011

چیز کیک




دوست های گلم سلام


این چیز کیک خوشمزه رو من از وبلاگ دوست خوبم bakerellaکه از طرفدارهای همیشگیش هستم واستون ترجمه کردم.
واسه دوست های خوبم که نمیتونند به زبان فارسی بدونند این رسپی خوشمزه رو ،البته من یه مقدار کوچولو رسیپیو عوض کردم و به جای سور کریم یا همون خامه ترش از خامه معمولی استفاده کردم که خوشمزه تر هم میشه فقط اینو بگم که یکی از بهترین چیز کیک هایی بود که تا حالا درست کرده بودم.

مواد لازم :

بیسکویت سبوسدار خرد شده ۲ و نیم پیمانه 

۲ قاشق غذا خوری شکر

نصف پیمانه کره ذوب شده

 پنیر خامه ای  ۲۳۰ گرم

شکر یک و نیم پیمانه

آرد ۳ قاشق غذا خوری

تخم مرغ ۵ عدد

۱ پیمانه خامه

وانیل ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

شکلات سفید و یا مربای آلبالو یا تمشک برای تزیین

طرز تهیه :

فر رو با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم میکنیم ، بسکویت خرد شده رو با شکر۲ قاشق غذاخوری کره آب شده مخلوط میکنیم و در قالب ۹ سانتی این مخلوط رو میریزیم و کاملا صاف میکنیم و میزاریم تو فرتا واسه ده دقیقه بپزه بعد میزاریم که کامل خنک بشه پنیر خامه ای و شکر و آرد رو با مخلوط کن خوب میزنیم تا زمانی که نرم و پف کنه و بعد تخم مرغ هآریکی یکی اضافه میکنیم . در نهایت وانیل و خامه و آب لیمو رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا خوب مخلوط بشه و حا لا این مخلوط رو میریزیم تو قالبی که قبلا توش بیسکویت رو پخته بودیم و میزاریم تو فر به مدت۱ ساعت و ۱۵ دقیقه تو دمای فر ۳۲۵ درجه تا بپزه وقتی پخته شود میزاریم تا سرد بشه و روش میتونیم مربای تمشک یا آلبالو بریزیم و بزاریم تو یخچال واسه چند ساعت تا کاملا خنک بشه ، واسه درست کردن این چیز کیک بهتره از قالب کمربندی استفاده کنید .


نوش جان

ترجمه از شف ژولیت

عکس و رسپی از وبلاگ

http://www.bakerella.com


در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

1 comment:

Anonymous said...

سلام ژوليت عزيز،
ممنون از همه زحماتي كه ميكشي و اينقدر خالصانه دانسته هات را در اختيار همه قرار ميدي، من هر وقت چيز كيك درست مي كنم تهش مي سوزه يعني قبل از اينكه مواد رويي بپزه بيسكويت تهش مي سوزه و نمي دونم دليلش چي ميتونه باشه، خوشحال ميشم اگه بتوني راهنماييم بكني

با سپاس فراوان

مريم

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...