Tuesday, June 21, 2011

باقالی پلو با ماهیچه













فکر میکنم باقالی پلو یکی از بهترین و پر طرف دار ترین غذاهای ایرانی باشه من یکی که عاشقشم.

این باقالی پلویی رو که میبینید من چند روز پیش پختم و جاتون خالی با خونواده نوش جان کردیم منتها تعجب نکنید این باقالی پلو من بدون باقله چون باقالی نداشتم و اینجا تو مالزی هم که به سختی باقالی گیر میاد اما شما تو دستور بهش باقالی هم اضافه کنید .

فقط به عکسایی گرفتم نگاه کنید جوون باهاتون حرف میزنه این باقالی پلو با ماهیچه ها ها ها ها


من از این رسپی استفاده کردم که همشو دقیق و کامل واستون میزارم .




مواد لازم :


برنج ۱ کیلو


باقالي ۲۵۰ گرم


شويد حولوحوش ۵ تا ۶ قشق غذاخوری


ران گوسفند ( يا ـ ماهيچه يا ـ مرغ ) به تعداد افراد


زعفران سائيده


نمك به مقدار کافی


كرفس ۱ پیمانه


پياز ۲ عدد


هويج ۱ عدد


1- گوشت را به قطعات درشت برش داده و با شاخه كرفس و هويج و پياز آب پز مي كنــيد ودر انتهاي پخت نمك را اضافه مي نمائيد طوري كه بعد از پخت نصف ليوان آب با قالي مانده باشد .
2- البته در مورد ماهيچه مي توان آن را برش نداد و آبپز نمائيد ودرسته در لابه لاي برنج قراردهيد .گوشت مرغ را باشاخه اي كرفس و هويج آبپز نمائيد كه بعد از پخت نصف ليوان آب داشتهباشد.

3- شويد را كاملأ خرد مي كنيد بهتر است هميشه از شويـــد تازه استفاده گـردد چون شويد خشك طعم باقالي پلو را عوض مي كند .

در صورتي كه شويد تازه در فريزر نگهداري مي شود سعي شود موقع دم كردن برنج از فريزر خـارج كـرده و با فشار دست آن را به صورت پودر در آورده و لابه لاي برنـج بپاشيد .
4- اگر باقالي دير پز و رنگ آن زرد باشد در ديگي كه بناست برنج ريخته شود اول باقالي را ريخته پس از دو سه جوش برنج را به آن اضافه مي كنيد ولي اگر باقالي زود پز است با برنــج در ديگ ريخته شود .
5- برنج و باقالي را در ديگ ريخته تا اينكه باقالي و برنج مغز پخت شود ودر آبكش بريزيد .
6- اگر بخواهيد كه رنگ باقالي پلو كمي سبز رنگ باشد قبل از اينكه برنج را به آبكش بريزيد . كمي شويد را داخل آب برنج ريخته و سپس برنج را آبكش مي كنيد .
7- ته ديگ كمي روغن بريزيد و مقداري از مخلوط برنج و باقالي را در ديگ ريخته و سپس شويد را بر روي آن بپاشيد اين عمل را تكرار كنيد تا اينكه برنج و باقالي و شويد تمام شود و بگذاريد كه برنج دم بكشد.
8- زعفران سائيده شده را با كمي آب گرم مخلوط و حل نمائيد.
9 - يك يا دو كفگير از برنج را برداشته و با زعفران آبكرده مخلوط كنيد .
10- برنج را در ديس ريخته و لابه لاي آن گوشت را قرار دهيد و سپس براي تزئين از برنج زعفراني استفاده كنيد .

خوب حالا با قالی پلو ما آمادست چه لذتی داره خوردنش با سیر ترشی خونگی و کمی لیمو و البته یک لیوان دوغ سرد


در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

6 comments:

الی_المیرای اولی said...

دستت درد نکنه عزیزم بابت دستور
بوس بوس
:-)

نسرین said...

سلام دوست هنرمندم.من که مدام هنرهای شما رو از فیس بوک نگاه می کنم و لذت می برم.راستش من توی وبلاگم خیلی از کارهای شما رو نشون می دم.به همین خاطر خوشحال میشم اگه لینک مربوطه رو هم با هم تبادل کنیم .اگه مایل باشید . خبرم کنید.با شادی می پذیرم.موفق باشی

Anonymous said...

سلام ژولیت عزیزم. من به طور
تصادفی با وبلاگتون آشتا شدم البته اون یکی که فیلتر نشده. وقتی چند پستتون رو خوندم و دستورات کامل و دقیقتون خیلی خوشم اومد. می دونین چی بیشتر از همه منو تحت تاثیر قرار داد مهربونی و صفای دلتون که اینطور صادفانه هر چیزی رو که بلدید در اختیار بقیه قرار میدید. توی پستی که کتابای ویلتونو معرفی کردید وقتی حرفای قشنگتون رو خوندم که چقدر صادفانه واسه همه طلب شادی کرده بودید اشک توی چشمام جمع شد. از همه مهمتر اینکه علاوه بر درس و دانشگاه و خونه داری و بچه داری به کیک و شیرینی هم علاقه دارید و اونو به صورت حرفه ای دنبال کردین. آفرین به این همت و اراده. منم مثل شما عاشق کیک پختنم ولی خوب در اوایل راه. کلاس هم نمیرم چون بجه کوجیک دارم دیگه بدونین که من از خواننده های همیشگی تون شدم. ولی کاش که سایتون فیلتر نبود چون با یه زحمتی فیلتر شکن باز میشه و سرعت به شدت میاد پایین . نمیشه یه کاری واسه این فیلتر سایتتون بکنین یا اون اصلان منتقل کنین به یه سایت دیگه. بازم میام و واستون کامنت میذارم. دوستتون دارم. خدا پشت و پناهتون.

miss.atefe said...

سلام شف ژولیت عزیز من تازه با بلاگ شما آشنا شدم اما اولین جاییه که هر بار که وارد نت میشم می بینم خیلی با حوصله و کامل و در سطح بالا هست رسپی هاتون. من به آشپزی علاقه دارم و خوشحالم که با اینجا آشنا شدم. مرسی :)

Unknown said...

سلام -من تازه با بلاگ شما از طریق فیس بوک آشنا شدم.بسیار جالب و زیبا است. من در اندونزی زندگی می کنم.باقالی را از فروشگاههای عربی یا هندی می خرم.البته خشک شده وبا بوست.شنیده ام در آذربایجان شوروی این غذارا با نخودفرنگی درست می کنند. به امتحاتش می ارزد. در شرق آسیا هم که نخودفرنگی زیاد است. موفق باشید.

Unknown said...

سلام ژولیت عزیز- من تازه با وبلاگ شما آشنا شده ام. بسیار جالب و زیبا است. من در اندونزی زندگی می کنم. باقالی خشک را از فروشگاههای عربی یا هندی می خرم.گاهی هم به جای باقالی نخود فرنگی می ریزم. تنوعی اجباری گاهی بد نیست . موفق باشید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...