Monday, October 19, 2015

خورشت آلو ویژه



من عاشق آلو هستم توی خورشت. تو بلوچستان بیشتر خانوم ها از آلو توی خورشت استفاده میکند اینم یکی از اون رسپی های خورشت مجلسیه خیلی خوشمزست که هر کسی که اولین قاشق رو بذاره دهنش عاشقش میشه.


مواد لازم:

گوشت گوسفندی و یا گوساله نیم کیلو
ادویه زنجبیل، دارچین، زردچوبه و نمک از هر کدام 1 قاشق مربا خوری
زیره سیاه 1 قاشق مربا خوری
زعفران دم شده نصف استکان
آلو بخارا 1 پیمانه
پیاز درشت 2 عدد
شکر 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی سرخ شده به مقدار لازم.


من اول پیاز رو خوب گذاشتم سرخ بشه و بعد گوشت گوسفندی رو خوب تفت دادم با پیاز و کمی بهش زنجبیل و دارچین و کمی زردچوبه زدم ( تقریبا از هر کدوم یه قاشق مربا خوری واسه نیم کیلو گوشت). دوباره تفت دادم تا خوب ادویه ها هم سرخ بشه با گوشت. کمی زیره سیاه ریختم شما میتونید از زیره سیاه پودر شده هم استفاده کنید. آلو بخارا به اندازه یه پیمانه یا یه لیوان دسته دار معروف فرانسوی ریختم توش و آب داغ رو ریختم روی این مخلوط گوشت تا بپزه. اواسط پخت زعفران آب شده فراوان ریختم به همراه نمک و دوباره گذاشتم بپزه تا زمانی که آبش کاملا غلیظ و عسلی بشه و دو تا 3 دقیقه مونده به پایان پخت دوباره کمی زعفران آب شده بهش اضافه میکنم. 1 دونه پیاز رو که بهتره از نوع قرمز باشه رو با یه قاشق قاشق سرخ کردم و روی خورشت ریختم برای تزیین و در کنارش هم صد البته سیب زمینی سرخ شده.


با برنج نوش جان کنید

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...