Sunday, March 16, 2014

کیک هویج درجه یک








زمانی که این کیک هویج رو پختم مهمون داشتم و وقتی خوردم باور کنید اینقدر ذوق زده شده بودم که دلم میخواست مهمون هارو بزارم و بیام سریع پست این کیک رو بزارم چون انقدر خوشمزه و بینظر بود که دل تو دلم نبود. من تاحالا دو تا دستور از کیک هویج گذاشتم  کیک هویج رژیمی  و کیک هویج  اما به جرات میتونم بگم این واقعا با همه رسیپی ها فرق داشت چون خیلی ساده بود درست کردنش , حسابی بافت کیک نرم  مرطوب بود چیزی که تو کیک هویج خیلی مهمه و از همه مهمتر یه نگاه به قد و بالاش بکنید ببینید چقدر پف کرده . خلاصه کلام این یکی از بهترین رسپی های من هستش و توصیه میکنم حتما حتما امتحان کنید.

دلم میخواست که عکسهای این کیک عزیز رو با دوربینم میگرفتم اما شارژ نداشت و مجبور شدم با موبایلم بگیرم اما قول میدم 
حتما دوباره به زودی درست کنم و عکس های زیبایی از این کیک هویج بگیرم.


مواد لازم :

شکر ٢ پیمانه 

روغن مایع  ١  و ١/٤ پیمانه 

 تخم مرغ درشت همدمای اتاق ٤ عدد  

وانیل ١ قاشق چای خوری 

آردهمه منظوره all-purpose flour  یا همون آرد معمولی ٢ و ٣/٤ پیمانه

دارچین ١ قاشق غذا خوری 

بکینگ سودا یا جوش شیرین ٢ قاشق چای خوری و یا ٤ قاشق چای خوری بکینگ پودر 

نمک ١ و ١/٤ قاشق چای خوری 

کشمش ١ پیمانه دلبخواهی 

گردو خورد شده بمقدار کافی 

هویج رنده شده ٢ و ١/٤ پیمانه 


١. فر رو درجه حرارت ٣٥٠ درجه فارنهایت یا ١٨٠ درجه سانتیگرد بزارید تا داغ بشه.

٢. قالبمون رو گریس کاری و آرد پاشی میکنیم. 

٣. شکر تخم مرغ, روغن و وانیل رو با همدیگه هم میزنیم تا زمانی که پف کنه و سبک بشه با همزن برقی در حد ٣ تا ٤  دقیقه. میبینید چقدر آسونه!!!!  همه این مواد بدون جدا کردن زرده از سفیده با هم مخلوط شدند.

٤.  تو ی ظرف دیگه با چنگال آرد, بکینگ سودا یا بکینگ پودر , نمک , دارچین رو مخلوط کنید تا همه مواد با هم مخلوط باشند.

٥. این مواد خشک یعنی آرد  رو به مواد ترمون ( تخم مرغ, شکر .... که در بالا با هم مخلوط کردیم ) اضافه میکنیم و با همزن دستی به آرومی هم میزنیم تا همه مواد کاملا مخلوط باشدن. نکته مهم این مرحله هم نزدن زیاده چون هر چه بیشتر هم بزنید کیکتون کمتر پف میکنه و خراب میشه.    هویج  رو اضافه میکنیم هم میزنیم.

٦.  کشمش و گردو رو اضافه میکنیم و باز یه کوچولو هم میزنیم.

٧. میزاریم تو قالبمون و واسه ٥٥ تا ٦٠ دقیقه یا هم یه کم بیشتر یا کمتر میزاریم بپزه بستگی به فرتون داره این زمان . از دقیقه ٤٠ چک کنید با یه چوب کبریت که وسط  کیک فرو میکنید اگه دیدید که تمیز در اومد  بیرون پخته شده در غیر این صورت باز مدت کمی میزاریم تا بپزه . اواخر حواستون باشه کیک زیادی نپزه تا خشک بشه و رطوبتش رو از دست بده.

٨. من  روی کیک مقداری  شیر عسلی که کمی با شیر مخلوط کرده بودم ریختم. شما میتونید از کریم چیز فراستینگ که قبلا در اینجا توضیح دادم درست کنید و یا هم به تنهایی این کیک رو میل کنید .

و....... نوش جان همتون 


دوستتون دارم 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...