Monday, February 17, 2014

چیکن استراگانف با بادمجون










اگر چه این یه خوراک روسیه اما با اضافه کردن زعفرون این طلای ناب خوشرنگ  و بوو بادمجون  واسه من یه خورشت لذیذ و خوشمزه ایرانی هستش که با برنج  میتونه جزوه بهترین خورشت های مورد علاقه من باشه,  میتونم به جرات بگم اگه قرار باشه یه مهمونی بدم این خورشت جزو اصلیه غذاهای سفره من هستش.

 اصولا من غذاهای که بدونم به سختی میتونید مواد لازمش رو به دست بیارید رو آموزش نمیدم و همیشه سعی من بر این بوده که هر غذایی که مورد علاقه و ذائقه ما ایرانیها هاست رو آموزش بدم، این غذا اگر چه اسم خیلی با کلاس و خارجی داره و شاید تو خیلی از رستوران ها با قیمت گزافی سرو بشه اما مواد لازمش جزو مواد گرونی نیست و توبقالی سر کوچه هم پیدا میشه و درست کردنش هم حتی از خورشت قیمه،  خورشت قرمه سبزی ،،،،، هم آسونتره . میتونید با انواع پاستا و ماکارونی هم سرو کنید اما من با برنج بیشتر ترجیح میدم.

این خورشت ۳ خصوصیت مهم داره: 

۱. خیلی ساده و راحت درست میشه.
۲. موادش هم در دسترسه .
۳.سریع اماده میشه .
۴. و بی نهایت خوشمزه ....
۵. بادمجون توش داره به به .........


مواد لازم :

گوشت مرغ ( ترجیحا فیله مرغ )  ۱ کیلو 
قارچ ۳  پیمانه (البته میتونید بیشتر هم بریزید )
خامه ۱ پیمانه و نصفی یا ۴۰۰ میلیگرم 
پیاز ۲ عدد درشت 
سیب زمینی خلالی یا بادمجون سرخ شده به مقدار کافی 
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی 
زعفران به مقدار کافی ( بسته به لطف و کرمت، هرچی بیشتر خوشمزه تر )
کره ۲ قاشق غذاخوری 
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری و یا خود سیر ۳ دونه 
عصاره مرغ ۱ عدد یا یک قاشق مرباخوری ( دلبخواهی )
آب ۱ پیمانه
بادمجون سرخ شده به مقدار کافی 



این عصاره مرغ مگی هستش که من استفاده میکنم شما که تو ایران هستید اگه اشتباه نکنم الیت هم عصاره مرغ داشت.



پیازو سیر  رو با کمی روغن سرخ میکنیم  و وقتی سرخ شد مرغ رو اضافه میکنیم.

نمک روی مرغ میپاشیم ، دقت کنید که اگه از عصاره مرغ استفاده میکنید نمک کمتری بریزید چون عصاره مرغ معمولا نمک زیادی داره . اگه از پودر سیر استفاده میکنید الان وقتشه که بریزید .



زعفران رو که قبلا آب کردیم و دم کشیده رو اضافه میکنیم به مرغمون .



توی یک ماهیتابه دیگه جدا گونه قارچ رو با کره و فلفل سیاه تفت میدیم. دقت کنید خیلی کم تفت میدیم و نمیزاریم که قارچ سرخ بشه ، حولوحوش ۳ دقیقه کافیه.



وقتی مرغ خوب تفت خورد با زعفران، اندازه ۱ پیمانه آب داغ اضافه میکنیم و میزاریم یه ۱۰ دقیقه بپزه.



الان نوبت خامه هست که اضافه کنیم به مرغ .

در قابلمه رو میبندیم و میزاریم با  شعله ملایم بپزه واسه  ۴۵دقیقه  تا ۱ ساعت  یا تا زمانی که دیدید خورشت غلیظ شده و جا افتاده. 


یه ۱۰ دقیقه مونده به پایان پخت قارچ رو اضافه میکنیم. در پایان بادمجون رو میزاریم کنار بشقاب سرو و نوش جان میکنیم.


خوب غذای ما آمادست پیشنهاد میکنم با برنج سرو بشه.




در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...