Friday, October 18, 2013

هات چاکلت مکزیکی



کم کم داره هوا سرد میشه و هیچ چیز بیشتر از یه نوشیدنی داغ  پشت پنجره سرد و مه گرفته نمیچسبه .
این نوشیدنی یکی از پر طرفدارترین نوشیدنیهای داغه تو کافی شاپ هاست  که من خودم شخصا  دوست دارم که شیرینیش کمتر باشه اما غلیظ تر و تند تر . این نوشیدنی به مقدار کمی خورده میشه چون غلیظه و در کنارش یه لیوان آب هم سرو میشه. مخلوط شکلات غلیظ و داغ که خامه توش  داره غوطه ور میشه و عطر و بوی دارچین، کاکائو داره به مشامت میرسه یعنی زندگی..........

این هات چاکلت مکزیکی فرقی که با بقیه هات چاکلت ها داره وجود دارچین و فلفل قرمز تنده که یه مزه استثنایی به این نوشیدنی میده.
این نوشیدنی رو من ترجیح میدم زمانی که دارم کتاب میخونم بنوشم اونم جرعه جرعه .....و دقیقا حس کنم که الان  طعم و مزه این هات چاکلت تو کدوم قسمت مغزم داره سیر و سفر میکنه ، چرا مغز ؟؟؟  چون شکلات غذای مغزه و وقتی شکلات میخورم دقیقا انگار ری استارت شده باشم دوباره ذهنم فعال میشه و میتونم باز ازش کار بکشم و درس بخونم.

پس چند نکته رو در نظر داشته باشید واسه این هات چاکلت مکزیکی :

۱. به مقدار کمی سرو بشه مثل قهوه غلیظ 
۲. جرعه جرعه نوشیده بشه .
۳. لیوان آب فراموش نشه.


مواد لازم برای 3 نفر :

۲ پیمانه شیر پر چرب  یا ۵۰۰ میلیگرم 
۴ قاشق غذا خوری یا ۵۰ گرم پودر کاکائو 
نمک در حد پاشیدن 
۱۰۰ گرم شکلات کاکائوی ( که بهتره بالای ۶۰ درصد کاکائو باشه )
دارچین  نصف قاشق چای خوری 
فلفل قرمز تند ۱/۴ قاشق چای خوری 
خامه فرم داده شده بدون شیرینی بمقدار کافی  ( میتونید از خامه قنادی هم استفاده کنید یا خامه پگاه )
نسکافه ۱ قاشق چای خوری ( دلبخواهی )
وانیل پودری نصف قاشق چای خوری ( دل بخواهی )


خوب خیلی راحت و بی درد سر تو یه قابلمه شیر و پودر کاکائو ، نمک، دارچین، و فلفل قرمز ، وانیل و نسکافه رو اضافه میکنیم و میزاریم رو اجاق گاز. وقتی گرم شد شکلات رو اضافه میکنیم و هم میزنیم.

 وقتی مواد یه دست شد و نزدیک شد به مرحله جوش ، خاموش میکنیم زیر اجاق گاز رو و میریزیم تو کاپ یا لیوان که برای سرو در نظر گرفتیم  و روش خامه به اندازه ۱ قاشق غذا خوری سر پر میریزم توش و همینطور  کمی دارچین روش میپاشیم.

نوش جان 



در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...