Tuesday, March 5, 2013

MACARONI & CHEESE ماکارون و پنیر



یکی از غذاهای اصیل امریکایی ، کانادایی که خیلی هم طرفدار داره چون
خیلی ساده و به قول خودشون چیزی ،ایزی هستش ،بچه ها هم عاشق این غذا هستند

مواد لازم :

۲۰۰ گرم ماکارونی از نوع ماکارون که
۵۰ گرم کره
۲ قاشق غذا خوری آرد
۱ پیمانه و نصفی شیر
۱ پیمانه پنیر چدار

از ماکارونی کوچیک هلالی شکل استفاده میشه که توش بازه و سس چیزی واسط ماکارونی میره و حسابی لذت بخشه .

خوب واسه بتدای کار اول کره رو میزاریم تا آب بشه و وقتی آب شد شیر رو اضافه میکنیم و وقتی هنوز شیر سرده و هنوز به جوش نیومده آرد رو اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا گوله گوله نباشه و  هم میزنیم بعد ۲ تا ۳ دقیقه غلیظ میشه این مخلوط و وقتی که داغه  پنیر رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا پنیر جذب این مخلوط بشه و یه سس پنیری یه دستی رو داشته باشیم .

ماکارونی رو که از قابل جوشوندیم و خوب پخته شده رو آب کش میکنیم و بعد آبکش کردن به سس پنیری که آماده کردیم اضافه میکنیم و هم میزنیم تا خوب سس و ماکارونی مخلوط هم بشند.

معمولا این غذا  رو به این صورت میخورند اما از اونجایی که من ایرونی هستم و بدون گوشت نمیتونم سر کنم واسه همین یه مخلوط گوشت چرخ کرده که واسه ماکارونیهای ایرانی درست میکنیم آماده کردم و روش ریختم ، شما میتونید چیز ماکارون رو به تنهایی سرو کنید چون بازم بینهایت خوشمزست یا میتونید با هر چی که فکر میکنید خوشمزه تر میشه بخورید

بچه حسابی لذت میبرند از این غذا و منبع خیلی خوبی واسه کلسیم بدنشون هم میتونه باشها

شاد باشید

شف ژولیت


در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...