Sunday, January 27, 2013

کیک شکلات آلمانی















این کیک شکلاتی آلمانی خیلی خیلی خوشمزه به نظر میاد . یه کیک شکلاتی مرطوب و خیلی نرم با پر از عطر و بوی شکلات و کاکائو  که تو دهان آب میشه که  با کرم خوشمزه آلمانی پر شده . کرمش شامل مواد اصلی مثل  پودر نارگیل گردو و خامه هست .
معمولا این کیک رو دور تا دورشو روکش نمیدند چون خیلی جذاب و اشتها بر انگیزه وقتی که ببینید  لایه های کیک  به همراه یه  کرم خوشمزه پر شده .

از این کیک شکلاتی رسیپیهای خیلی زیادی رو میتونید پیدا کنید اما این رسیپی یکی از بهترین رسیپی  کارهای بسیار بینظیر Joy Of Baking هست و من به تک تک رسیپیهای این خانوم عزیز ایمان دارم .

خوب قبل از شروع باید مواد جایگزین رو بهتون بدم که در صورتی که یه مواد رو نداشتید چطوری جایگزینشو پیدا کنید و هیچ چیزی از کیفیت نهائی کیک کم نشه .

۱- تو این کیک خیلی بهتره از آرد کیک استفاده بشه که خیلی سبک و سفیده و کیکمون با آرد کیک خیلی نرم ترد و خوشمزه تر میشه . خوب در صورتی که آرد کیک نداشتید میتونید برای هر پیمانه آرد کیک  که میشه ۱۲۰ گرم شما از ۳/۴ پیمانه آرد معمولی یعنی ۱۰۰ گرم استفاده کنید که بهش ۲ قاشق غذاخوری یا ۲۰ گرم آرد ذرت اضافه کردید . در صورتی که دیگه نه آرد کیک داشتید نه آرد ذرت  که جایگزینشو استفاده کنید از همون آرد معمولی استفده کنید ، چاره ای دیگه نیست نمیشه از این کیک خوشمزه گذشت .


۲- تو این رسیپی از یه لیوان قهوه یا نسکافه استفاده شده ( منظورم یه لیوان قهوه و یا نسکافه بدون شیری که خودتون میخورد به همون غلظت ) اگه قهوه و نسکافه نداشتید میتونید یه لیوان آب ولرم   رو جایگزین کنید.

۳.  تو این رسیپی از Butter Milk  استفاده شده برای این که کیکمون بینهایت نرم و ترد بشه  در صورتی که ندارید هیچ جای نگرانی نیست چون به راحتی میتونید خودتون جایگزینشو درست کنید به این صورت که به یه پیمانه شیر( ۲۴۰ میلیگرم ) رو با یه قاشق غذاخوری لیمو ترش یا سرکه سفید یا سرکه  سیب قاطی میکنیم و تو دمای اتاق به  ۱۰ دقیقه میزاریم  بمونه .

۴. تو این رسیپی از شیر تبخیر شده یا Evaporated Milk استفاده شده اگه نداشتید میتونید از خامه معمولی مثل خامه صبحانه استفاده کنید .

خوب بریم واسه درست کردن این کیک خوشمزه .


مواد لازم کیک شکلاتی  :

۱۱۵ گرم شکلات کاکاوئی ( میتونید از شکلات تلخ استفاده کنید یا هم از شکلات معمولی کاکاوئی که شیر هم توش داره )
۲ و ۱/۴ پیمانه ( ۲۷۰ گرم ) آرد کیک یا جایگزینش که در بالا شماره ۱ گفتم.
۳/۴ پیمانه ( ۷۰ گرم) پودر کاکائو مرغوب 
۱ و ۱/۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر 
۱/۲ قاشق چایخوری بکینگ سودا در صورتی که نداشتید میتونید از۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر استفاده کنید یعنی ۱ قاشق چایخوری بکینگ پودردیگه رو به بکینگ پودری که در بالا دادم اضافه کنید 
۱/۲ قاشق چایخوری نمک 
۱ پیمانه ( ۲۴۰ میلیگرم ) قهوه یا نسکافه که در بالاشماره ۲  توضیح دادم، یا ۱ پیمانه آب ولرم 
۱ پیمانه ( ۲۴۰ میلیگرم ) Butter Milk در صورتی که نداشتید میتونید از جایگزینش به همین مقدار که در بالا شماره ۳  دادم استفاده کنید .
۱ و ۱/۴ پیمانه ( ۲۸۰ گرم ) کره بی نمک یا همون کره هایی که تو ایران واسه صبحانه استفاده میشه (هم دمای اتاق)
۲ و ۱/۴ پیمانه ( ۴۵۰ گرم ) شکر معمولی 
۵ عدد تخم مرغ درشت  یا ۶ عدد تخم مرغ متوسط ( هم دمای اتاق )
۱/۲ قاشق چایخوری وانیل 


مواد لازم برای کرم شکلاتی آلمانی 

۱ پیمانه گردو 
۱ پیمانه شکر معمولی 
۱ پیمانه evaporated milk یا به جاش همونطوری که در بالا شماره ۴ توضیح دادم ۱ پیمانه خامه معمولی استفاده کنید 
 ۳ عدد زرده تخم مرغ درشت  که با هم کمی مخلوط شدند  
۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم ) کره 
۱/۸ قاشق چایخوری  نمک 
۱ و ۱/۲ پیمانه ( ۱۵۰ گرم) پودر نارگیل 
۱/۲ قاشق چایخوری وانیل


اول از همه مثل همیشه فرمون رو روشن میکنیم میزاریمش رو ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد . ما واسه این کیک احتیاج به دو تا قالب ۲۰ در ۱۰ سانتیمتر داریم در واقع دو تا قالب متوسط ، اگه دو تا قالب نداشتید میتونید یه قالب کیک رو بپزید وقتی کیک پخت و سرد شد از قالب در بیارید و دوباره تمیز کنید و گریس کاریش کنید و ما باقی مایه  کیک رو بریزید و بزارید تو فر تا بپزه.

در صورتی که Butter Milk ندارید بعد از روشن کردن فر باید دست بکار بشیم واسه درست کردن  Butter Milk خانگی که خیلی آسونه.  یه پیمانه شیر( ۲۴۰ میلیگرم ) رو با یه قاشق غذاخوری لیمو ترش یا سرکه سفید یا سقف سیب قاطی میکنیم و تو دمای اتاق میزاریم یه ۱۰ دقیقه بمونه. همین به همین آسونی ، همونطوری که تو تصویر شماره یک میبینید شیر بعد از چند دقیقه میبره و به شکل ماست میشه.

 شوکولاتمون رو آب میکنیم به روش مارینه که من قبلا یه پست واسه آب کردن شکلات گذاشتم در اینجا http://chefjuliet.blogspot.nl/2011/01/blog-post_1956.html . من شکلات رو  تو ماکروفر آب  کردم  فقط خیلی مراقب باشید که شکلات نباید اصلا به نقطه جوش برسه .

تو یه ظرف دیگه آرد و پودر کاکائو و نمک، بکینگ پودر ، بکینگ سودا ( مواد خشک ) رو قاطی میکنیم .

یه پیمانه قهوه یا نسکافه رو که درست کردیم ( در صورتی که نداشتید میتونید از یه لیوان آب ولرم استفاده کنید ) تو یه ظرف به Butter Milk که خودمون درست کردیم  اضافه میکنیم و میزاریم کنار .



 خوب الان وقت هم زدن مواده ، اول از همه کره ای که هم دمای اتاق هست رو با شکر و با هم زن به مدت ۳  تا ۵ دقیقه میزنیم تا حسابی نرم بشه و یه مقدار حالت پفی و سبکی به خودش بگیره . تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه میکنیم به کره و حسابی هم میزنیم . یادتون باشه که هر تخم مرغی رو که میشکند باید  حسابی هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه کنید . وقتی همه تخم مرغ هارو اضافه کردید وانیل رو اضافه میکنیم و باز هم میزنیم .( تصویر شماره ۱)
 خوب حالا وقت شوکولاتمونه که آب کردیم و به این مخلوط کره و تخم مرغ اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مخلوط بشه . ( تصویر شماره ۲ )

بعد از این که شوکولاتمونو اضافه کردیم وقت مخلوط Butter Milk و قهوه یا نسکافمون هست که اضافه کنیم به این مخلوط و هم بزنیم تا یه دست بشه .

مخلوط آرد و مواد خوشکمون  که در اول کار  با هم مخلوط کردیم و گذشتیم کنار رو الان تو سه مرحله اضافه میکنیم و به آرومی و دورانی هم میزنیم تا گوله گوله نشه آرد .



 این مخلوط نهائی رو تو دو تا قالب میریزیم و یا اگه ۲ تا قالب نداشتید همونطوری  که بالا گفتم میتونید یه قالب کیک رو بپزید وقتی کیک پخت و سرد شد از قالب در بیارید و دوباره تمیز کنید و گریس کاریش کنید و ما باقی مایه  کیک رو بریزید و بزارید تو فر تا بپزه.

میزاریم طبقه واسط فر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه تا زمانی که پخته بشه و وقتی که با یه چوب کبریت واسط کیک فرو کردید دیدید تمیز اومد بیرون یعنی کیکمون پخته شده . بازم مثل همیشه یادآوری میکنم که تا قابل از ۲۰ دقیقه به هیچ عنوان در فر رو باز نکنید .

وقتی که پخت میزاریم یه ۱۵ دقیقه سرد بشه و بعد از قالب درش میاریم .


بریم سراغ درست کردن سس کیک آلمانی .

مغز های گردو رو که خورد کردیم ( نباید پودر پودر بشه ) رو تو ماهیتابه  روی گاز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه  کمی تفت میدیم تا یه کوچولو برشته بشه . خیلی حواستون باشه تا نسوزه.
توی یه قابلمه خامه، کره، زرده تخم مرغ، شکر، نمک  رو میزاریم رو شعله ملایم و هم میزنیم تا زمانی که میخواست به جوش بیاد که حولوحوش ۵ دقیقه زمان میبره  . وقتی با هم مخلوط شدند شعله گاز رو خاموش میکنیم و گردو و نارگیل رو اضافه میکنیم و میزاریم سرد بشه .

خوب کرم ما آمادست



من این کیکی رو که میبینید کیک یه دونه از قالب هارو از واسط دو نصف کردم و وسطش و روش از این کرم آلمانی پر کردم در واقع کیک شکلاتی که تو این کیک میبینید واسه یه دونه قالبه.

شما میتونید وقتی دو تا قالب کیکتون پخته شد یه  کیک رو بزارید روی ظرفی که کیک سرو میشه  و این کرم آلمانی رو روش بریزید و کیک بعدی رو بزارید روش و دوباره در آخر روی کیک رو کرم آلمانی بریزد.

این کیک رو میتونید برای ۱۴ تا ۱۶ نفر سرو کنید یا هم میتونید مثل من بزارید تو یخچال و برای یه هفته  دسر خیلی خیلی خوشمزه شاهانه ای داشته باشید .

نوش جان همتون 





در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...