Thursday, September 26, 2013

مرغ کنتاکی کی اف سی KFC








KFC همیشه از غذاهای  فست فودی مورد علاقه من بوده و هر دفعه که میرم  کی اف سی آرزو میکردم که همین مرغ رو تو خونه داشته باشم با همین طعم و مزه. تا این که این رسپی رو امتحان کردم که بی نظیر بود و اونقدر سورپرایز شده بودم از طعم ، بافت ، تردی مرغ که اصلا یادم نمیاد چند تا ازاین رونهای  خوشگل و توپول رو خوردم فقط این که خیلی خیلی خوردم.

زمانی که مالزی زندگی میکردیم خونه مون تو منطقه ای به نام بنگسر تو کولالامپور بود که خیلی نزدیک به یکی از بزرگترین مرکز خرید های  کولالامپور به اسم میدوالی ( توصیه میکنم هر کسی که سفر کرد به مالزی حتما به این مرکز خرید واسه گشتو گذار و خرید بره ) بود . یه دنیای بود توش و من خیلی انجا رو دوست داشتم بعضی وقتها آرزو میکنم که کاش دوباره اونجا بودم . با این که چند سال اونجا بودیم و آخر هفته ها همیشه تو این مجتمع خرید ، خریدهای مواد غذایی رو میکردیم اما من هنوز نتونسته بودم خیلی جاهاشو کشف کنم، یه مرکز خرید خیلی بزرگ ، زیبا، که طبقه زیر زمینش پر بود از رستوران های فست فودی که کی اف سی هم انجا بود به جرات میتونم بگم که بهترین کی اف سی های عمرم رو اونجا خوردم اونم با یه سس تایلندی که با طعم سیر بود . اخ با اون Cheezy Wedges بغله بشقاب که یه دنیاست و از همه مهمتر خوردن انگشت هاتون که حسابی از خود رون مرغ خوشمزه تر شده .

این رسپی خیلی خیلی شبیه مرغ کی اف سی ارجینال هست، حتی میشه گفت خوده خودشه، اما تاکید میکنم ارجینال نه اون نوع کریسپیش و کرانچیش ، هرچند دنبال اون رسپی هم هستم که باید حسابی مطمئن شم از طعم و مزش تا واستون رسیپیش رو بزارم اما این رسپی خیلاتون راحت چون همون مرغ ارجینال کی اف سی هست که خوردید .

از مزیت های این رسیپی اینه که راحت درست میشه ، سریع آماده میشه ، به صرفه تره از نظر هزینه.

توجه توجه
 تو این رسپی حتما باید از پودر پیاز ، پودر سیر استفاده کنید در غیر این صورت اگه نداشتید اسمشو نزارید کی اف سی ، تاکید میکنم چون این ۲ ادویه خیلی تاثیر زیادی داره تو طعم مرغ کنتاکی کی اف سی پس یادتون نره که تو لیست خرید هاتون  اگه این ۲ قلم رو ندارید اضافه کنید.

خوب بریم واسه درست کردن مرغ کنتاکی کی اف سی

مواد لازم :

تیکه های مرغ با پوست ۱  کیلو 
تخم مرغ ۲ عدد 
شیر۶ قاشق غذا خوری 
پودر سیر۳  قشق چای خوری 
پودر پیاز ۵  قشق چای خوری 
پودر فلفل دلمه ای یا همون پاپریکا  ۲  قاشق چای خوری 
پودر فلفل سیاه یا سفید ۱/۲  قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز تند ۱  قاشق چایخوری  ( میتونید کم یا بیشتر کنید بستگی به میل شما  داره )
آرد سوخاری ۶  قاشق غذا خوری 
آرد معمولی۱/۵  پیمانه 
جو پرک خورد شده۶  قاشق غذا خوری 
روغن  برای سرخ کردن 
نمک به مقدار کافی 

مواد لازم برای مارینه کردن 

آب لیمو۲  قاشق چای خوری 
ففل قرمز۱  قاشق چای خوری 
فلفل سیاه یا سفید  ۱  قاشق چای خوری 
نمک به مقدار کافی 



مرغ های قشنگمون (رو که من ترجیح دادم بیشتر رون باشه) وقتی که  شستیم و  آبش گرفته شده  رو با  آب لیمو، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک مخلوط میکنیم تا مارینه بشه و میزاریم ۱ تا ۲ ساعت بمونه.





تخم مرغ و شیر رو با هم مخلوط میکنیم . 



 من از این نوع جو پرک خورد شده استفاده کردم و از فرشگاه آلدی گرفتم ، تو لیدل و بیشتر فرشگاههای دیگه هم پیدا میشه. 
تو ایران خودمون هم که دیگه جو پرک تو هر خونه ای هست که مختص سوپ جو خوشمزست  . 
من این جو پرکی که گرفتم رو خورد نکردم چون به ندازه کافی خورد شده بود اما اگه از جو پرک ایرانی استفاده میکنید یه کوچولو خوردش کنید تاکید میکنم که آردش  نکنید یه کوچولو فقط خوردترش کنید.



هر چی مواد خشک بود تو قسمت مواد لازم مثل ، آرد ، جو پرک، فلفل قرمز، سیاه، آرد سوخاری ( یادتون باشه که آرد سوخاری تون خیلی ریز و پودرشده  نباشه مثل آرد ) نمک ، پودر پیاز و پودر سیر، پودر فلفل دلمه ای یا همون پاپریکا، رو با هم مخلوط میکنیم.


مرغی که ۱ تا ۲ ساعت مارینه شده رو فرو میکنیم تو مخلوط آردی که درست کردیم و خوب همه قسمت های مرغ رو تو آرد میغلتونیم . 


تکون میدیم که یه مقدار از آرد اضافی بریزه.




و فرو میکنیم بلافاصله  تو مخلوط شیر و تخم مرغ . 



و دوباره برمیگردونیم تو مخلوط آرد و خوب میزاریم مرغ های نازنیینمون حموم آرد بگیرند.

آقای همسر مشرکات زیادی داشت تو درست کردن این کی اف سی . 




خوب همه جاشو آرد میپاشونیم . 




و دوباره همین مرحله رو انجام میدیم یعنی دوباره میزاریم تو مخلوط شیر و تخم مرغ و بعدش تو مخلوط آرد میغالتونیم.



روغن باید به ارتفاع ۳ سانتیمتر باشه تو ماهیتابه یا قابلمه تا وقتی مرغ رو میزاریم تو روغن مرغ غوطه ور بشه.من از قابلمه کوچیک استفاده کردم به جای ماهیتابه. 
روغن رو داغ میکنیم به حدی که وقتی یه تیکه از خمیر رو بندازم توش سریع به جیز و ولز بیفته.

این قسمت خیلی مهمه پس یادتون باشه که روغن باید خیلی خیلی داغ باشه  و خیلی حواستون  باشه که نسوزید و مواظب بچه ها هم باشد که نزدیک اجاق گاز نشند.




بقیه مخلوط آردی که اگه اضافه اومده رو میریزیم تو بطری  و میزارمش تو یخچال تا دفعه بعد اگه خواستید مرغ کنتاکی کی اف سی بپزید آماده داشته باشید  . 


مرغ ۲ تا ۳ تیکه رو میندازم ت روغن داغ  و وقتی میندازم تو روغن داغ مثل تو این عکس شروع کنه به جیززززززز و ویلیززززززززز 
 شعله اجاق گاز رو کم میکنیم و رو به متوسط و کم میزاریم .

مرغ رو به مدت ۱۵ دقیقه تا ۱۸ دقیقه میزاریم تا بپزه ، بستگی داره اگه مرغتون کوچیکه مدت زمان کمتری طول میکشه همون ۱۵ دقیقه کافیه اما اگه تیکه های مرغ درشت بود بین ۱۵ تا ۱۸ دقیقه.

پیشنهاد میکنم از تیکه های خیلی درشت استفاده نکنید . 


خوب مرغ کی اف سی ما آمادست . با سس کچاپ تند و نوشیدنی سرد خیلی میچسبه .

 ایشاله رسپی مرغ کرانچی کی اف سی و اون سیب زمینی معروف با سس پنیرش Cheezy Wedges رو هم تست میکنم و اگه یه رسپی پیدا کردم که خود خود اون طعم رو میداد واستون حتما میزارم.









پینوشت:

کسی که اسیر عادت می شود
آن که هر روز همان مسیر را دنبال میکند
آن که هرگز سرعتش را تغییر نمی دهد
آن که ریسک نمی کند و رنگ لباسش را عوض نمی کند
آن که حرف نمی زند و تجربه نمی کند
آرام آرام می میرد.
(پابلو نرودا)

در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...